ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ISL5083 Marka ve Ürün Yönetiminde Ticari Pazarlama Uygulamaları Güz 3 0 3 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TUĞCAN DEMİR
Dersin Amacı: "Marka/Ürün Yönetiminde Ticari Pazarlama Uygulamaları" dersi günümüzde hızlı tüketim ürünleri (HTÜ veya FMCG) alanında ürün değer zincirinde dağıtım kanalına, satış noktalarına ve alışverişçilere yönelik rekabetçi pazarlama uygulamalarını; odaklanma stratejilerinin belirlenmesini;Türkiye'de pazarlamanın 4P'si baz alınarak kurgulanan en güncel pratik satış noktası uygulamalarını ve ürün lansmanlarını; Türkiye HTÜ sektöründe faaliyet gösteren şirketlerdeki pazarlama ve satış yönetimi arasındaki koordinasyonu ve ticari pazarlama iş süreçlerini anlatmaya yönelik tasarlanmıştır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Pazarlama yönetiminin bir alt fonksiyonu olan ticari pazarlama fonksiyonunun önemini ve işleyişini; temel kavramlarını; güncel ticari pazarlama ve satış terminolojisini (Türkçe ve İngilizce olarak); tüketiciye yönelik pazarlama ile satış kanalına yönelik pazarlama arasındaki farkı;
Türkiye perakende pazarının yapısını; hızlı tüketim ürünleri (HTÜ) sektöründe dağıtım kanalına, müşteri yapısına ve perakende satış noktasına yönelik belirlenen rekabetçi stratejileri ve bunların pratik uygulamalarını;
Satış noktasında alışverişçi odaklı aktivitelerin nasıl kurgulandığını; ürün lansmanlarının koordinasyonunu;
Pazarlama veya satış alanında yapacakları kariyerlerinde stratejik ve operasyonel pazarlama konularında karşılaşacakları sorunlara pazar ve perakende müşteri dinamiklerine uygun proaktif çözümler üretebilmeyi anlayacaklardır.

Dersin İçeriği

Türkiye HTÜ sektöründe faaliyet gösteren şirketlerdeki pazarlama ve satış yönetimi arasındaki koordinasyonu ve ticari pazarlama iş süreçlerini anlatmaya yönelik tasarlanmıştır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) "Türkiye'de hızlı tüketim ürünleri (HTÜ) sektörü * Hızlı tüketim nedir? Hızlı tüketim ürünleri nelerdir? * HTÜ sektörünün yapısı ve sektör dinamikleri * Ürün kategorileri * Sektördeki en önemli oyuncular * HTÜ sektöründe trendler" Okuma; araştırma
2) "Ticari Pazarlama'ya Giriş - 1 * Marka ve ürün yönetiminde 4P * Marka değeri yaratmak ve önemi * Değer zinciri * Ürün kategori yönetimi * Tüketici odaklılık vs alışverişçi odaklılık * tüketici ve alışverişçi kimdir?" Okuma; araştırma
3) "Ticari Pazarlama'ya Giriş - 2 * Ticari Pazarlama iş süreçleri * Ticari pazarlama'da 4P pratiği * Ticari pazarlamanın şirket organizasyonundaki yeri * Strateji belirleme ve önceliklendirme safhası * Operasyonel hazırlık safhası * Uygulama safhası * Değerlendirme safhası" Okuma; araştırma
4) "Ticari pazarlamada ""Bulunurluk"" - 1 * Bulunurluk nedir? * Bulunurluk ve dağıtım kanalları yapısı * Bulunurluk nasıl ölçülür? Sayısal dağılım, ağırlıklı dağılım * Nielsen perakende uzayı * Geleneksel vs modern kanal ayrımı * Şirketlerde kanal bazında satış yönetimi * Satış yöntemleri; sıcak satış-soğuk satış * Türkiye'de Geleneksel Kanal Yapısı * Türkiye'de GK nokta segmentasyonu * GK uygulamaları * Plasiyer kimdir? * İnsentif uygulamaları * Satış otomasyon sistemleri * Satış performansı ölçümlemesi" Okuma; araştırma
5) "Ticari pazarlamada ""Bulunurluk"" - 2 * Türkiye Modern Kanal Yapısı * Modern kanal yönetimi ve uygulamaları * Müşteri seçimi ve stratejileri * Müşteri görüşmeleri ve ürün listeleme süreci * Ürün açma-kapama * Kampanya kurgulama; aylık aktivite planları oluşturma" Okuma; araştırma
6) "Ürün Geliştirme ve Fiyatlandırma * Ürün stratejisi ve ürün portföyü belirleme * Dağıtım kanalı ve müşteri dinamiklerine göre ürün farklılaştırması, ürün paketleri * Satış noktasında ürün farklılaştırma * Sınırlı sayıda üretim * Ürün şarj listesi * Fiyat noktaları * Psikolojik fiyatlandırma * Tekli ürün; çoklu ürün fiyatlandırmaları * Fiyat endeksi * Fiyat listelerinin oluşturulması * Toptan ve perakende satış kanallarında ürün fiyatının belirlenmesi * KDV gerçeği * Fiyat geçişlerinin yönetilmesi (eski liste vs yeni liste) * Fiyat indirimleri * Kanallararası fiyat politikası * Kanallararası rekabet yönetimi" Okuma; araştırma
7) "Satış noktasında ""Görünürlük"" * Görünürlük nedir? * Ürün görünürlüğü ve önemi * Geleneksel kanal satış noktalarında ürün görünürlüğü * Modern kanal satış noktalarında ürün görünürlüğü * Raf yönetimi ve stratejisi * Raf dizilimi sistematiği (planogram) * Tanzim teşhir esasları * Çapraz sergileme * Değerli satış alanlarını kullanma (DSA yönetimi) * Stantlar * Satış noktasında kullanılan görsel malzemeler ve örnekleri * SDE (merchandiser) operasyonu yönetimi" Okuma
8) "Satış Noktasında Marka/Ürün Bilinirliği * Tüketici vs alışverişçi * Alışverişçi öngörüsü (shopper insight) * Hakikat anı nedir? * Müşteri bazlı CRM uygulamaları ve örnekler * Satış noktası marka/ürün iletişimi * Güncel örnekler ve çalışmalar" Okuma
9) "Bütçeleme ve zaman planı koordinasyonu * TP Aktivite planlaması ve bütçe oluşturma * Bütçe yönetimi ve onay * Koordinasyon ve planlama süreci * Şirket içi duyurular * Ölçümleme ve raporlama" Okuma
10) "Ürün lansmanı ve ticari pazarlama uygulamaları * Ürün lansmanı planlaması * Ürün lansmanında bütünleşik ticari pazarlama uygulamalarının biçimlenmesi ve koordinsyonu * Ürün lansmanında ticari pazarlamanın görev ve sorumlulukları" Okuma; araştırma
12) Sunumlar
13) Sunumlar
14) Genel Tekrar
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları: "Kitap 1: Pazarlama İletişimi Yönetimi - Prof.Dr. Yavuz Odabaşı, Prof.Dr. Mine Oyman, Kapital Medya Hizmetleri, 2005 Kitap 2: Sıcak Satış-Soğuk Satış - M.Kemal İmrek, Derin Yayınları, 2011 Kitap 3: Kotler ve Pazarlama - Philip Kotler, Sistem Yayınları, 2000. "
Diğer Kaynaklar: "Konu başlıklarına ait içerik internet üzerindeki makale ve yayınlardan izlenebilir. Konulara ait içerik ve bilgiler Sinan Karacan tarafından gerçek iş deneyimleri baz alınarak oluşturulmuştur. Ders notları haftalık olarak verilecektir."

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 0 % 0
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 0 % 0
Sunum 0 % 0
Projeler 0 % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 50
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Laboratuvar
Uygulama 12 36
Derse Özgü Staj
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 117
Sunum / Seminer
Proje
Ödevler
Küçük Sınavlar
Ara Juri
Ara Sınavlar 1 3
Rapor Teslimi
Juri
Final 1 3
Toplam İş Yükü 201

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı