EKONOMİ VE FİNANS | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4214 | Bloomberg ile Teknoloji Tabanlı Finansal Analizler | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SERKAN YEŞİLYURT |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi SERKAN YEŞİLYURT |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilerin finansal kararlar verebilmeleri için bloomberg terminalini kullanmaya aşina olmalarını sağlayarak finansal teori ve teorinin pratikteki uygulamaları arasındaki ilişkinin daha iyi anlaşılması sağlamaktır. Ders Hisse senedi, Türev ürünler, Foreks piyasası, Swaplar, CDS, Sabit Getirili Menkul Değerler ve Emtia piayasaları üzerine odaklananıp bu piyasalarda uygulamaların nasıl yapıldığını Bloomberg üzerinden uygulayarak öğretecektir. Öğrenciler bloomberg terminalini kullanmayı öğrenerek bahsi geçen piyasalarda uygulamlar yapıp akademeik becerilerini arttıma imkanına sahip olacaklardır. Dersin bir parçası olarak öğrenciler bloomberg üzerinden verilen 2 adet sertifikasyon sürecinden geçecekler ve bu sertifikaları almaları dönem içerisinde zorunlu kılınacaktır. Ders ayrıca istatistik programlarından R'ın bloomberg tarihsel veri uygulaması ile entegrasyonunu sağlayıp öğrencilerin istatiki becerilerini de geliştirmeye yoğunlaşacaktır. Ders için her öğrencinin Finansal Araştırma ve Uygulama Merkezinde Bloomberg Terminaline erişimi sağlanacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi tamamlayan öğrenciler: 1. Ekonomik indikatörlerin önemini anlayabilmek, 2. Gecikmeli, öncü ve var olan indikatörleri yorumlayabilmek, 3. Bloomberg Profesyonel sisteminde geçişleri sağlamak için kullanılan indikatörleri anlayabilmek, 4. Şirketleri Halka arz süreçlerinde yatırım bankası ve Borsa ile olan ilişkilerini anlayabilmek, 5. Halka arzın hem satan hem de satın alan tarafında yer alan pazar oyuncularını ve yaptıkları aktiviteleri anlayabilmek, 6. Değişik tipteki halka arz süreçlerini anlayabilmek (örneğin: ilk, ek, haklar, ve bir şirketin hepsine başavurması), 7. Türev ürünleri ve kullanım amaçlarını anlayabilmek, 8. Opsiyon türleri ve işlem mantığını anlayabilmek, 9. Bloomberg üzerinede devlet tahvillerini analiz etmek, finansal sistem içerisindeki önemini anlayabilmek, Gösterge bono nedir ve niçin kullanılır ve piyasanın genel durumu ile ilgili verdiği sinyalleri anlayabilmek, 10. Kur ve Parite analizi yapabilmek, strateji ve analiz oluşturabilmek, 11. Bir kuruluşun mali tablolarını analiz edebilmek , 12. Kuruluşların piyasa değerini, finansal kaldıraç ve işletme kaldıracını belirleyebilmek, 13. Menkul kıymetlerin fiyatlanmasının mantığını kavrayabilmek, 14. Mevcut verileri bloomberg üzerinden araştırmak |
Bloomberge giriş: Fonksiyonlar, Araçlar ve Ekonomik Göstergeler Ekonomik tahminler: API ve Ekonomik döngü, Merkez Bankası ve Para Politikaları Hisse Senedi Piyasaları: Şirket Birleşmeleri ve Devralmalar, Temel Analiz yöntemleri, Teknik analiz yöntemleri, Tahminler ve Endeksler Hisse Senedi Piyasaları: Akran analizleri, Hisse senedi bulma, İşlemler (Portfolyo oluşturma, Portfolyo yönetimi), Satışlar, Hisse senedi opsiyonlarına giriş Türev Piyasalar: Bono, Faiz, CDS, FX Sabit Getirili Menkul Kıymetler: Devlet Tahvili;Temel Esasları, Arz ve Alım Satım süreçleri Sabit Getirili Menkul Kıymetler: Fiyatlama ve İşlem, Relatif Değerleme, Strateji Oluşturma, Alternatif yatırımlar Döviz Piyasası: Döviz Alım sözleşmeleri, Döviz araçları, Taşıma Kazancı, BAT sertifikası R-Programlama: R'a Giriş R-Programlama: R'a Giriş Bloomberg Excel Uygulama: Excel Bloomberg araçlarının kullanımı, Data indirme ve Büyük veri setleri ile çalışma, Analiz ve Optimizasyon Veri Analizi: R ile veri analizi, Optimizasyon Bloomberg:BAT Sertifikasyonu, Optimizasyon Boomberg-R ie Ekonomik Analiz |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Bloomberg giriş: Fonksiyonlar, Araçlar ve Ekonomik Göstergeler | ||
2) | Ekonomik tahminler: API ve Ekonomik döngü, Merkez Bankası ve Para Politikaları | ||
3) | Hisse Senedi Piyasaları: Şirket Birleşmeleri ve Devralmalar, Temel Analiz yöntemleri, Teknik analiz yöntemleri, Tahminler ve Endeksler | ||
4) | Hisse Senedi Piyasaları: Akran analizleri, Hisse senedi bulma, İşlemler (Portfolyo oluşturma, Portfolyo yönetimi), Satışlar, Hisse senedi opsiyonlarına giriş | ||
5) | Türev Piyasalar: Bono, Faiz, CDS, FX | ||
6) | Sabit Getirili Menkul Kıymetler: Devlet Tahvili;Temel Esasları, Arz ve Alım Satım süreçleri | ||
7) | Sabit Getirili Menkul Kıymetler: Fiyatlama ve İşlem, Relatif Değerleme, Strateji Oluşturma, Alternatif yatırımlar | ||
8) | Döviz Piyasası: Döviz Alım sözleşmeleri, Döviz araçları, Taşıma Kazancı, BAT sertifikası | ||
9) | R-Programlama: R'a Giriş | ||
10) | R-Programlama: R'a Giriş | ||
11) | Bloomberg Excel Uygulama: Excel Bloomberg araçlarının kullanımı, Data indirme ve Büyük veri setleri ile çalışma, Analiz ve Optimizasyon | ||
12) | Veri Analizi: R ile veri analizi, Optimizasyon | ||
13) | Bloomberg:BAT Sertifikasyonu, Optimizasyon | ||
14) | Boomberg-R ie Ekonomik Analiz | ||
15) | Final Sınavı |
Ders Notları: | Visual Guide to Financial Markets, David Wilson, ISBN: 978-1-118-20423-8 Debt Markets and Analysis, R. Stafford Johnson, ISBN: 978-1-118-00000-7 |
Diğer Kaynaklar: | Related papers, Bloomberg Notes |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 14 | % 10 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 2 | % 20 |
Seminer | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 30 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 30 | 2 | 60 |
Sunum / Seminer | 2 | 7 | 14 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 2 | 28 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 149 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik ve istatistik alanlarında geliştirilen bilgili birikimi ile hem mikro hem de makro düzeyde ekonomik mekanizmaların nasıl çalıştığını anlamak. | |
2) | Piyasaların, sanayinin ve piyasa düzenleme ve politikalarının ortak ve ayırt edici özelliklerini anlamak. | |
3) | İktisadi gelişmelere farklı açılardan bakabilme becerisi geliştirmek, bu farklı açıların iktisat tarihi boyunca neden ve nasıl oluşturulduğunu kavramak, ve bu bakış açıları arasındaki farkları ekonomik olayları açıklayabilme derecelerine göre anlamak. | |
4) | Siyasetin ekonomiye müdahalelerini ve aynı şekilde ekonominin siyasete müdahalelerini tahlil etmek. | |
5) | Eğitim sürecinde edindiği iktisadi bilgileri günlük ekonomik sorunların çözümünde kullanabilme ve bu sorunlara önerilen karşıt çözüm politikalarını değerlendirebilme becerisini kazanmak. | |
6) | Güncel ve yeni ekonomik gelişmeleri ve yeni iktisadi yaklaşımların nasıl oluştuğunu kavramak ve değerlendirmek. | |
7) | Belirli ekonomik gelişmeleri ve haberleri yazılı, sözlü ve grafiklerle açıklayabilme ve aktarabilme becerilerini geliştirmek. | |
8) | İktisadi meselelerin nasıl çözümlenebileceğini bilmek ve bu doğrultuda belli bir hipotez, ilgili yazın taraması, metodoloji ve görgül sonuçlar içerecek şekilde planlı yazılmış çözümler üretebilmek. | |
9) | Kazanılan sayısal ve sözel becerileri gösterebilmek ve iktisadi varsayımlar ve çıkarımları destekleyecek bulguları sunmak. | |
10) | Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. |