|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
1.Hafta: Giriş / Ödev Gruplarının Seçimi |
|
2) |
2.Hafta: Yaratıcılığın 4 boyutu.
Ödev değerlendirme / örnek analizi |
|
3) |
3.Hafta: 1. Bölüm: Yaratıcı ol, aklını serbest bırak
Ödev değerlendirme / örnek analizi
|
|
4) |
4.Hafta: Ek okuma kitabını değerlendirme.
Ödev değerlendirme / örnek analizi |
|
5) |
5.Hafta: 2.Bölüm: Odaklanma (Yeni görme biçimlerini öğrenme)
Ödev değerlendirme / örnek analizi |
|
6) |
6.Hafta: Ek okuma kitabını değerlendirme.
Ödev değerlendirme / örnek analizi
|
|
7) |
7.Hafta: Vize ve ardından 3.Bölüm: İçebakış (Yaratıcı düşünme tarzınızı nasıl kullanırsınız?) |
|
8) |
8.Hafta: 4.Bölüm: İçebakış (Yaratıcı hafızanızı nasıl kullanırsınız?)
Ödev değerlendirme / örnek analizi |
|
9) |
9.Hafta: 5.Bölüm: Aklın bir bölümü olarak "girişkenlik"
Ödev değerlendirme / örnek analizi |
|
10) |
10.Hafta: 6.Bölüm: Uygulama için fikir üretme.
Ödev değerlendirme / örnek analizi |
|
11) |
11.Hafta: 7.Bölüm: İnovatif çalışma ortamı yaratma.
Ödev değerlendirme / örnek analizi |
|
12) |
12.Hafta: Ödev değerlendirme / örnek analizi |
|
13) |
13.Hafta: 8.Bölüm: Sağlıklı vücut ve yaratıcı akıl.
Ödev değerlendirme / örnek analizi |
|
14) |
14.Hafta: Final projesi için brief'in incelenmesi, tartışılması.
Ödev değerlendirme / örnek analizi
|
|
Ders Notları: |
Cracking Creativity, Michael Michalko, Ten Speed Press / Yaratıcı Dehanın Sırları, Michael Michalko, Koridor Yayınevi |
Diğer Kaynaklar: |
Gerekli Okumalar:
Fikir Nasıl Bulunur? Jack Foster, MediaCat Kitapları
How to Get Ideas? Jack Foster, Berrett-Koehler Publishers
Yaratıcılık: Kuralları Boşverin, John Hegarty\ Mediacat Yayınları
Hegarty on Creativity: There are no rules, John Hegarty, Thames and Hudson
Blink, Düşünmeden Düşünebilmenin Gücü, Malcolm Gladwell, MediaCat Kitapları
Blink: The Power of Thinking Without Thinking, Malcolm Gladwell, Back Bay Books.
Other required readings will be uploaded to students via Itslearning. If you cannot access any material, please contact the instructor of the course.
Recommended Readings:
Şekil ve Resimlerle Sorun Çözme ve İkna, Dan Roam, MediaCat Kitapları
Back of the Napkin: Solving problems and selling ideas with picture, Dan Roam, Portfolio; Expanded Edition.
Başkalarının Aklı, Tali Sharot, Domingo Yayınevi
The Influential Mind: What the Brain Reveals About Our Power to Change Others, Tali Sharot, Henry Holt and Co. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek |
2 |
2) |
Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek
|
2 |
3) |
Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek
|
3 |
4) |
Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek |
2 |
5) |
Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek |
2 |
6) |
Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)
|
2 |
7) |
Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek
|
4 |
8) |
Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak
|
3 |
9) |
Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek
|
5 |
10) |
Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek
|
4 |
11) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”)
|
3 |
12) |
Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek |
4 |
13) |
Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek
|
4 |