ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EDE5114 Eğitsel Değişim için Tasarım ve Eylem Güz 3 0 3 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi NİHAL YURTSEVEN
Dersin Amacı: Bu dersin amacı eğitimde değişmeyi zorunlu kılan toplumsal, ekonomik ve teknolojik etkenleri inceleyerek, eğitimde değişim sürecine yenilikçi uygulamalar eşliğinde nasıl önderlik edilebileceği konusunda öğrencilere bakış açısı kazandırmaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayan bir öğrenci;

- Değişimi zorunlu hale getiren faktörleri anlar,
- Eğitim ortamlarında değişim için yenilikçi fikirler ortaya koyar,
- Veri kaynaklarını, değerlendirme araçlarını ve stratejik değerlendirmeyi kontrol ederek değişim sürecini yönetir.

Dersin İçeriği

Eğitsel değişim.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma, dersin amacı, içeriği ve kaynakların tanıtımı. -
2) Eğitimde değişimi zorunlu kılan toplumsal etkenler -
3) Eğitimde değişimi zorunlu kılan ekonomik etkenler -
4) Eğitimde değişimi zorunlu kılan teknolojik etkenler -
5) Eğitimde yaratıcılık ihtiyacı -
6) Eğitimde inovasyon ihtiyacı -
7) Eğitimde gelecek için yordama -
8) Vize -
9) Gelecek için tasarım -
10) Tasarım tabanlı araştırma. -
11) Anlamaya dayalı tasarım -
12) Uygulayıcılar için program zenginleştirme ve sadeleştirme -
13) Eğitsel ortamlarda veri toplama -
14) Alternatif Ölçme Araçları -
15) Stratejik Değerlendirme -
16) Final -

Kaynaklar

Ders Notları: -
Diğer Kaynaklar: Anderson, T. & Shattuck, J. (2012). Design-based research: A decade of progress in education research? Educational Researcher, 41(1), 16-25. Barab, S. (2006). Design-based research: A methodological toolkit for the learning scientist. Cambridge University Press. Kelly, A. (2003). Research as design. Educational Researcher, 32(1), 3-4. McKenney, S., & Reeves, T. C. (2013). Systematic review of design-based research progress: Is a little knowledge a dangerous thing?. Educational Researcher, 42(2), 97-100. Pritchard, A., & Woollard, J. (2010). Psychology for the classroom: Constructivism and social learning. London and New York: Routledge.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 5 % 15
Sunum 1 % 15
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 2 25 50
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Sunum / Seminer 2 3 6
Proje 0 0 0
Ödevler 5 6 30
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı