ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EDE5114 | Eğitsel Değişim için Tasarım ve Eylem | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi NİHAL YURTSEVEN |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı eğitimde değişmeyi zorunlu kılan toplumsal, ekonomik ve teknolojik etkenleri inceleyerek, eğitimde değişim sürecine yenilikçi uygulamalar eşliğinde nasıl önderlik edilebileceği konusunda öğrencilere bakış açısı kazandırmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan bir öğrenci; - Değişimi zorunlu hale getiren faktörleri anlar, - Eğitim ortamlarında değişim için yenilikçi fikirler ortaya koyar, - Veri kaynaklarını, değerlendirme araçlarını ve stratejik değerlendirmeyi kontrol ederek değişim sürecini yönetir. |
Eğitsel değişim. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Tanışma, dersin amacı, içeriği ve kaynakların tanıtımı. | - | |
2) | Eğitimde değişimi zorunlu kılan toplumsal etkenler | - | |
3) | Eğitimde değişimi zorunlu kılan ekonomik etkenler | - | |
4) | Eğitimde değişimi zorunlu kılan teknolojik etkenler | - | |
5) | Eğitimde yaratıcılık ihtiyacı | - | |
6) | Eğitimde inovasyon ihtiyacı | - | |
7) | Eğitimde gelecek için yordama | - | |
8) | Vize | - | |
9) | Gelecek için tasarım | - | |
10) | Tasarım tabanlı araştırma. | - | |
11) | Anlamaya dayalı tasarım | - | |
12) | Uygulayıcılar için program zenginleştirme ve sadeleştirme | - | |
13) | Eğitsel ortamlarda veri toplama | - | |
14) | Alternatif Ölçme Araçları | - | |
15) | Stratejik Değerlendirme | - | |
16) | Final | - |
Ders Notları: | - |
Diğer Kaynaklar: | Anderson, T. & Shattuck, J. (2012). Design-based research: A decade of progress in education research? Educational Researcher, 41(1), 16-25. Barab, S. (2006). Design-based research: A methodological toolkit for the learning scientist. Cambridge University Press. Kelly, A. (2003). Research as design. Educational Researcher, 32(1), 3-4. McKenney, S., & Reeves, T. C. (2013). Systematic review of design-based research progress: Is a little knowledge a dangerous thing?. Educational Researcher, 42(2), 97-100. Pritchard, A., & Woollard, J. (2010). Psychology for the classroom: Constructivism and social learning. London and New York: Routledge. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 5 | % 15 |
Sunum | 1 | % 15 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 2 | 25 | 50 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer | 2 | 3 | 6 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 6 | 30 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 200 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |