ULUSLARARASI TİCARET VE İŞLETMECİLİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4219 | UPS: Operasyonumuz | Güz | 3 | 0 | 3 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. YAVUZ GÜNALAY |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. YAVUZ GÜNALAY |
Dersin Amacı: | Mezun olduktan sonra lojistik sektöründe çalışmayı düşünen ve çalışma hayatları esnasında lojistik sektörü ile ortak alanlarda temas edecek olan öğrencileri ; Dünya Devi UPS 'in Core Business 'ı ile tanıştırarak onlara yardımcı olmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi tamamlayan öğrenciler ; 1) Lojistik devi UPS ile tanışacaklar. 2) Uluslararası bir ölçme değerlendirme sistemi olan 'Balanced ScoreCard'ı anlayacaklar. 3) UPS'in operasyonel süreçlerini tanıyacaklar. 4) UPS Türkiye operasyon binalarından bazılarını ziyaret edecekler . 5) UPS Türkiye Yönetim Kurulu 'ndan bazı yöneticilerle tanışacaklar. 6) Lojistik yönetimini tanıyacaklar. 7) Birlikte , gerçek konular hakkında proje üretecekler . |
Lojistik devi UPS'in, operasyon süreçlerini incelerken, aynı zamanda lojistik zincirlerini tanımak. Bir lojistik şirketinin yönetim döngüsünü anlamak. Güvenlik ve verimliliği elden bırakmadan, operasyonel planlama ve uygulamaların nasıl yapıldığını keşfetmek. Tüm bunları yaparken müşteri beklentilerini aşan hizmetler sunmaya çalışmak. Oyunu kazanmak ya da kaybetmek ! |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş, İçerik, Hedefler /UPS'in Tarihi | ||
2) | Kalite Geliştirme Süreci: "Local Balance Score Card" | ||
3) | Çalışanlarımız: Önce Güvenlik/ LTI-AAF/ En İyi Uygulamalar/ Daha Güvenli Operasyonel Altyapı Nasıl Yaratılır? | ||
4) | Faliyetlerimiz : Hizmet / E2E / Sunrise + Day Sort + Twilight = 360 Derece Geribildirim | ||
5) | Faliyetlerimiz : Üretkenlik - SPC / SPORH / NDPP = On Job Supervising Konuk konuşmacı : UPS TR Operasyon Direktörü | ||
6) | Faliyetlerimiz : Beklenmeyeni Beklemek = Zirve Mevsim ! Mahmutbey'e gezi | ||
7) | Faliyetlerimiz : Dünya Genelinde Dağıtım İhracat Müdürü ile havaalanına gezi | ||
8) | Projeler : "Reduction to T3 Accidents" = Sunumlar Değerlendirme Komitesi : UPS TR Operasyon Direktörü + İK Müdürü | ||
9) | Faliyetlerimiz : "Contract Logistic" / UPS SCS SCS Depo gezisi | ||
10) | Çalışanlarımız : Eğitim / Brown Academy | ||
11) | Müşterilerimiz Konuk Konuşmacı : UPS TR Pazarlama Müdürü | ||
12) | Öğrencilerin talebine göre belirlenecek konular | ||
13) | Öğrencilerin talebine göre belirlenecek konular | ||
14) | Final Projesi : İnovasyon Görevi : Yeni Çözümler Bulma Değerlendirme Komitesi : UPS TR Operasyon Direktörü + İK Müdürü |
Ders Notları: | Dersi verecek tarafından notlar hazırlanarak ders öncesi dağıtılacaktır |
Diğer Kaynaklar: | Dersi verecek tarafından notlar hazırlanarak ders öncesi dağıtılacaktır |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | 1 | % 40 |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 42 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | 3 | 15 | |
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 3 | 15 | |
Sunum / Seminer | 2 | 2 | |
Proje | 2 | 60 | |
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 1 | 3 | |
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 1 | 3 | |
Toplam İş Yükü | 140 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik ile ilgili yönetim, işletme, ticaret, ekonomi, girişimcilik, inovasyon, sürdürülebilir kalkınma konularında teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanabilir | |
2) | Küresel iş dünyasındaki farklı kaynaklardan veri toplayabilir ve araştırma tekniklerini başarılı bir şekilde uygulayabilir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
3) | Sürekli değişen küresel iş dünyasındaki farklı kaynak ve kanalları kullanarak fırsat ve tehditleri, stratejik düşünebilme yeteneğiyle analiz edebilir. | |
4) | İyi bir İngilizce dil bilgisi ile yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. | |
5) | Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir ve eleştirel olarak değerlendirebilir. | |
6) | Mesleki sorumluluk bilinciyle iş etiği ilkelerini benimser ve bu ilkeleri küresel ticaret ve işletme alanında hukuki kaideler çerçevesinde uygulayabilir. | |
7) | Alan içi ve alan dışı ekip çalışmalarında işbirliği yapabilir, sorumluluk alabilir, kültürel farklılıklara saygılı ve etik değerlere sahiptir. | |
8) | Sosyal haklar, adalet, kültürel değerler, çevreye duyarlılık, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |
9) | Kazandığı yaşam boyu öğrenme becerisi ile öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve kendisini geliştirebilir |