TIBBİ LABORATUVAR TEKNİKLERİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1440 | Rusça IV | Güz | 3 | 0 | 3 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersin Amacı: | Dersin amacı temel Rusça'nın kalan gramer konularının aktarılmasıdır. Öğrencilerin reel öğretim koşullarında,dersin öğretim metoduna uygun olarak bilgilerinin,pratik yatkınlık ve yeterliliklerinin derinleşmesi ve güçlenmesi amacına yöneliktir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1)Sözel bir haber bilgisinin en önemli bölümünü dinleyıp anlayabilir. 2)Yazma alanında basit ve zor bir plan veya okunan ve dinlenen bir şeyin özetini hazırlayabilir. 3)Bir okuma konusundan başka bir konuya geçiş yatkınlığı ve yeterliliği geliştirir. 4)Ülkeleri,şehirleri,üniversiteleri ve ülkedeki olayları basit ifadelerle anlatabilir. 5)Basit ve bileşik cümleler kurabilir. 6)Mağazada,otelde,eczanede,hastanede,okulda,tatilde-değişik durumlarda kendini ifade edebilir. |
İsmin -in hali ve kullanımı; Hareket fiilleri (önekleri); Tamamlanmamış-tamamlanmış yeni fiiller; Basit ve bileşik gelecek zamanı ;İsmin -ile hali ve kullanımı; Hakkında ve -de durumları; Dönüşlü fiilleri-ilgilenmek/uğraşmak; Gereklilik durumu; İsmin -e/a hali ve kullanımı; Soru-cevap çalışması. Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: anlatım, uygulama, bireysel çalışma, grup çalışması, teknoloji destekli öğrenme ve dijital kaynakların kullanımıdır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Genel tekrar | ||
2) | Tamlayan durumu. | ||
3) | Zamir ve isimlerin ismin tamlayan durumunda kullanımı. | ||
4) | Hareket fiillerinin bulunma,yönelme ve ayrılma durumlarında kullanılması.1,2,3 sayılarının -in halinde kullanılışı. | ||
5) | Hareket fiilleri / nerede,nereye,kime soruları, alıştırma,diyalog. | ||
6) | Gelmek ve gitmek(tüm öneki olan fiil formları) fiillerin geçmiş | ||
7) | Karışık ve basit fiillerin gelecek zamanda kullanımı.Alıştırma.Diyalog. | ||
8) | Ara Sınav Haftası | ||
9) | Gelecek zamanda tüm gelmek-gitmek fiillerin formların kullanımı.Pratik,konuşma,dinleme.Nereye,nereden,kimden. | ||
10) | Gelecek zamana devam. İsmin -e/a hali.Beğenmek,yaşı,Gerek. | ||
11) | İsmin -ile hali( paylaşmak,yemek).Yeni tamamlanmış ve tamamlanmamış fiiller. | ||
12) | Meslek için ile hali,uğraşmak ile;İsmin -de/da hali.Hakkında hali.Alıştırma. | ||
13) | Tematik konular.Diyalog-monolog;soru-cevap çalışması. | ||
14) | Tüm konuların tekrarı. |
Ders Notları: | Дорога в Россию" М.М.Нахабина; 2."Говорите по-русски" Хавронина; photocopies |
Diğer Kaynaklar: | "Поехали" Чернышов; 2."Русский язык.5 элементов" Эсмантова. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | 2 | % 20 |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | 39 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 2 | 20 | 40 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 122 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilmek ve uygulayabilmek | 1 |
2) | Sağlık alanına özgü terminolojiyi etkin kullanabilmek | 1 |
3) | Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuatı bilmek ve mesleki etik kurallara uygun davranmak | 1 |
4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü ve sözsüz iletişim yoluyla etkili şekilde aktarabilmek | 1 |
5) | Bir yabancı dili temel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek | 1 |
6) | Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilmek, yeni araç ve cihazları kullanabilmek | 1 |
7) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilmek | 2 |
8) | Tıbbi laboratuvarın farklı alanlarıyla ilgili temel testleri uygulayabilme | 1 |
9) | Analiz öncesi hazırlık işlemlerini yapabilme, preparatları hazırlayabilme, dezenfeksiyon ve sterilizasyon tekniklerini uygulayabilme | 1 |
10) | Tıbbi laboratuvar araç gereçlerini kurallarına ve tekniklerine uygun olarak kullanabilme, kontrollerini ve bakımını yaparak en verimli şekilde çalışmalarını sağlama | 1 |