İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0307 Deniz Kültürü ve Amatör Denizcilik Bahar
Güz
3 0 3 4
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. DORA SUNGUNAY
Dersin Amacı: 1-Türkiye’de deniz ve denizcilik kültürünün yaygınlaştırılmasına katkıda bulunmak,
2-Daha fazla sayıda gencin deniz ve denizcilikle ilgilenmesini sağlamak üzere yaygın bir tanınmışlık oluşturarak, farkındalık ve bilinç seviyesini yükseltmek,
3- Amatör Denizci Ehliyeti temel konuları hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak,
4-Kısa Mesafe Telsiz Operatörü Eğitimi konularında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1-Türkiye’de deniz ve denizcilik kültürünün yaygınlaştırılmasına katkıda bulunacak,
2-Kendi meslek alanında Türkiye’nin deniz konularına katkıda bulunacak bilgi seviyesinde olacak,
3-Deniz ve denizcilikle ilgili farkındalık ve bilinç seviyesi artacak,
4-Amatör Denizci Ehliyeti alabilecek bilgi seviyesine ulaşacak,
5-Kısa Mesafe Telsiz Operatörü Eğitimi konularında bilgi sahibi olacak,
6-Türkiye’de deniz ve denizcilik kültürünün yaygınlaştırılmasına katkıda bulunacak temel bilgilere sahip olacak,
7-Daha fazla sayıda gencin deniz ve denizcilikle ilgilenmesini sağlamak üzere yaygın bir tanınmışlık oluşturarak, farkındalık ve bilinç seviyesi yükselecek.

Dersin İçeriği

Öğrenciler aşağıdaki hususlar üzerinden değerlendirilecektir:
1. Katılım (%10) Derslere katılmak ve takım çalışmalarında yer almak zorunludur. Öğrencinin derse katılımı, bu dersin öğretim ortamı için kritik bir husustur ve çok önemlidir. Etkili derse katılım, dersin not değerlendirmesine olumlu ya da olumsuz etki eder. Genel olarak derse katılım, sınıfta bulunmayı, ders tartışmalarında söz almayı, durum çalışmalarında yer almayı ve verilen ders materyallerinin okunmasını içerir.
2. Ara Sınav (40%). Ara Sınav tarihine kadar derslerde işlenmiş konular ve verilen okuma materyalleri kapsamında Çoktan Seçmeli Test formatında sınav yapılacaktır.
3. Final Sınavı (50%). Ders döneminin sonunda yapılacak sınavda, derste işlenen konular ve verilen okuma materyallerine dayalı Çoktan Seçmeli Test formatında sınav yapılacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Okyanuslar ve denizlerin tanımı,sınıflandırılmaları Gemi tipleri,sınıflandırılmaları, özellikleri Dünyada ve Türkiye’de denizciliğin tarihi Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.
2) Kabotaj hakkı Türk Denizcilik Sektörü Türk Boğazları, tarihi ve önemi Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.
3) Deniz Kirliliği , önlenmesi,tedbirler Denizci ülke nasıl olunur? Denizci kimdir? Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.
4) Temel Amatör Denizcilik Bilgileri – 1 Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.
5) Temel Amatör Denizcilik Bilgileri - 2 Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.
6) Tekne Manevrası - 1 Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.
7) Tekne Manevrası - 2 Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.
8) Denizde Çatışmayı Önleme Kuralları Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.
9) Harita bilgileri ve Seyir Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.
10) Denizde kısa mesafe telsiz (VHF)haberleşmesi -1 Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.
11) Denizde kısa mesafe telsiz (VHF)haberleşmesi -2 Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.
12) Denizde Acil Durumlar ve Denizde Emniyet Meteoroloji Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.
13) Motor ve Elektrik Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.
14) Uluslararası ve Ulusal Mevzuat Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.

Kaynaklar

Ders Notları: Amatör Denizci El Kitabı - Hz: Sezar Atmaca Denizde Çatışmayı Önleme Tüzüğü Gemi Seyri – Nusret Belirdi Gemiler için Tıbbi Rehber Denizciler için sağlık rehberi IMO LSA Code SOLAS MARPOL Antik Çağda Denizcilik ve Gemiler, Lionel Casson Osmanlı'dan Cumhuriyet'e Denizciler, Serdar Başaran, Levent Düzcü Öğretim Üyesinin Hazırladığı Bilgi Notları
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 0
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 0
Toplam % 0

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1.Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak.
2) 2.İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakim bir biçimde dili etkin olarak kullanır.
3) 3. Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular.
4) 4. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir.
5) 5. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir.
6) 6.Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır.
7) 7. İngilizce öğretim süreçlerini planlar.
8) 8. İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder.
9) 9. İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
10) 10. Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular.
11) 11. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir.
12) 12. Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur. 4
13) 13. Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular. 4
14) 14. Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler. 5
15) 15. Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır. 5
16) 16. İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır.