ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PTR3073 Bantlama Yöntemleri Güz 2 0 2 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN
Dersin Amacı: Kas-iskelet sistemi hasarlarında biyomekanik bozuklukları değerlendirerek, çeşitli bantlama metodlarıyla biyomekanik bozukluğun giderilmesine yönelik tedavi uygulamalarını yapabilme becerisini elde etmek.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kas-İskelet Sistemi rahatsızlıklarını bilir.
2)Farklı bantlama konseptlerini tanır ve kullanılması uygun materyali seçebilir.
3) Kas yaralanmalarında kullanacağı bantlama tekniklerini bilir.
4) Eklemlerdeki biyomekanik bozulmaları tespit edebilir, uygun bantlama yöntemi ve tekniğini seçebilir.
5) Nörolojik bozukluklardan ileri gelen fonksiyonel bozulmalarda hangi bantlama metodunu ve hangi tekniği seçeceğini bilir.

Dersin İçeriği

Bu ders, biyomekanisi bozulmuş hastalarda uygulanabilecek tamamlayıcı uygulamalardan bantlama yöntlemlerinin kullanım beceresini kazandırır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bantlama yöntemlerine giriş
2) Kinezyolojik bantlamaya giriş
3) Kinezyolojik bantlama: kas tekniği
4) Kinezyolojik bantlama: kesim şekilleri
5) Kinezyolojik bantlama: diğer teknikler
6) Uygulama
7) Ara Sınav
8) Dinamik bantlama yöntemine giriş
9) Dinamik bantlama: Teknikler
10) Boyun ve Sırt bölgesine yönelik uygulamalar
11) Omuz, Dirsek ve El-Elbileği bölgelerine yönelik uygulamalar
12) Bel, kalça ve femur bölgerine yönelik uygulamalar
13) Diz bölgesine yönelik uygulamalar
14) Ayak-ayakbileği bölgesine yönelik uygulamalar.

Kaynaklar

Ders Notları: Haftalık olarak verilecektir.Will be given weekly
Diğer Kaynaklar: Dönemin ilk dersinde duyurulacaktır. Will announced at first lesson of term.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 0 % 0
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 0 % 0
Sunum 0 % 0
Projeler 0 % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 10 120
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı