ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PTR3073 | Bantlama Yöntemleri | Güz | 2 | 0 | 2 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN |
Dersin Amacı: | Kas-iskelet sistemi hasarlarında biyomekanik bozuklukları değerlendirerek, çeşitli bantlama metodlarıyla biyomekanik bozukluğun giderilmesine yönelik tedavi uygulamalarını yapabilme becerisini elde etmek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Kas-İskelet Sistemi rahatsızlıklarını bilir. 2)Farklı bantlama konseptlerini tanır ve kullanılması uygun materyali seçebilir. 3) Kas yaralanmalarında kullanacağı bantlama tekniklerini bilir. 4) Eklemlerdeki biyomekanik bozulmaları tespit edebilir, uygun bantlama yöntemi ve tekniğini seçebilir. 5) Nörolojik bozukluklardan ileri gelen fonksiyonel bozulmalarda hangi bantlama metodunu ve hangi tekniği seçeceğini bilir. |
Bu ders, biyomekanisi bozulmuş hastalarda uygulanabilecek tamamlayıcı uygulamalardan bantlama yöntlemlerinin kullanım beceresini kazandırır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Bantlama yöntemlerine giriş | ||
2) | Kinezyolojik bantlamaya giriş | ||
3) | Kinezyolojik bantlama: kas tekniği | ||
4) | Kinezyolojik bantlama: kesim şekilleri | ||
5) | Kinezyolojik bantlama: diğer teknikler | ||
6) | Uygulama | ||
7) | Ara Sınav | ||
8) | Dinamik bantlama yöntemine giriş | ||
9) | Dinamik bantlama: Teknikler | ||
10) | Boyun ve Sırt bölgesine yönelik uygulamalar | ||
11) | Omuz, Dirsek ve El-Elbileği bölgelerine yönelik uygulamalar | ||
12) | Bel, kalça ve femur bölgerine yönelik uygulamalar | ||
13) | Diz bölgesine yönelik uygulamalar | ||
14) | Ayak-ayakbileği bölgesine yönelik uygulamalar. |
Ders Notları: | Haftalık olarak verilecektir.Will be given weekly |
Diğer Kaynaklar: | Dönemin ilk dersinde duyurulacaktır. Will announced at first lesson of term. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 10 | 120 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |