FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PTR3069 | El- El bileği Rehabilitasyonu | Bahar | 2 | 0 | 2 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, el ve el bileği sık görülen problemleri tanımlayabilme, probleme spesifik değerlendirme prensiplerini uygulayabilme ve kişiye özgü tedavi programı hazırlama bilgi ve becerisi kazandırabilmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Elin ve el bileğinin anatomisini kavrayabilir. 2. Elin ve el bileğinin biyomekani ve kinezyolojisini tanımlayabilir. 3. Elde ve el bileğinde sık görülen problemleri özetleyebilir. 4. El ve el bileği porblemlerine spesifik değerlendirme prensiplerine karar verir. 5. El ve el bileği problemlerinde kişiye özgü tedavi programı planlar. |
Bu ders; elin fonksiyonel anatomisini, el rehabilitasyonunda değerlendirmeyi, el-el bileği splintlerini, el ve elbileği egzersizlerini,tendon yaralanmaları ve rehabilitasyonunu, yumuşak doku yaralanmaları rehabilitasyonunu, elin travmatik problemleri ve rehabilitasyonunu,elin konjenital anomalileri , el ampütasyonları ve protez uygulamalarını,elin periferik sinir yaralanmaları ve tuzak nöropatileri rehabilitasyonunu, el yanıkları ve rehabilitasyonu, hemiplejik el rehabilitasyonu, elin romatizmal hastalıkları ve rehabilitasyonu, el rehabilitasyonunda güncel teknolojik yaklaşımları içermektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Elin fonksiyonel anatomisi | ||
2) | El rehabilitasyonunda değerlendirme | ||
3) | El-el bileği splintleri | ||
4) | El ve elbileği egzersizleri | ||
5) | Tendon yaralanmaları ve rehabilitasyonu | ||
6) | Yumuşak doku yaralanmaları rehabilitasyonu | ||
7) | Elin travmatik problemleri ve rehabilitasyonu | ||
8) | Ara sınav | ||
9) | Elin konjenital anomalileri , el ampütasyonları ve protez uygulamaları | ||
10) | Elin periferik sinir yaralanmaları ve tuzak nöropatileri rehabilitasyonu | ||
11) | El yanıkları ve rehabilitasyonu | ||
12) | Hemiplejik el rehabilitasyonu | ||
13) | Elin romatizmal hastalıkları ve rehabilitasyonu | ||
14) | El rehabilitasyonunda güncel teknolojik uygulamalar |
Ders Notları: | Ders notları haftalık olarak verilecektir. Course notes will be given weekly |
Diğer Kaynaklar: | - Çerezci Ö., Ataker, Y. (2013) El Rehabilitasyonu. Amerikan Hastanesi - Burke, S. L., Higgins, J. P., McClinton, M. A., Saunders, R. J., Valdata, L. (2006) Hand and Upper Extremity Rehabilitation, 3rd Edition. Missouri: Elsevier Churchill - Weiss, S., Falkenstein, N. (2005) Hand Rehabilitation, 2nd Edition. Missouri: Elsevier Mosby |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 10 | 120 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | |
2) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | |
8) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | |
9) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. |