HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PRL4522 | Politik İletişim | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BURCU EKER AKGÖZ |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. BURCU EKER AKGÖZ Doç. Dr. ELİF ENGİN |
Dersin Amacı: | Bu ders, iletişim yoluyla vatandaş ve devlet kurumlarını bağlayan süreçleri ve kurumları tanıtmak için tasarlanmıştır. Ders kapsamında siyasal kampanya sürecinde halkla ilişkiler ve reklamın rolü; Türkiye ve dünyadan çeşitli siyasal kampanya örneklerinin incelemesi amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Siyasal iletişimin temel kavramları tanımlama 2) Siyasal iletişim ve diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi tanımlama 3) Insan hakları, vatandaşlık ve demokratikleşmeyi açıklama 4) Propanda, retorik ve etiği açıklamak 5) Yüz yüze iletişim, medya ve sosyal medyayı açıklama 6) Siyasal aktörlerin rolünü belirlemek 7) Siyasal pazarlamanın temel kavramları tanımlama 8) Siyasal kampanyaları tartışma 9) Lobiciliğin temel kavramlarını tanımlama 10) Lobicilik sürecini tartışma 11) Halkla ilişkiler ve reklamın siyasal kampanyalardaki rolünü açıklama |
Ders kapsamında iletişim teknikleri, siyasal iletişim ve propaganda kavramları, ikna yöntemleri, kanaat oluşturma ve gündem belirleme teorileri, lobicilik,medya ilişkileri konularına değinilecektir. , |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş/Siyasal iletişim nedir? | ||
2) | Siyasal iletişimin tarihçesi ve diğer disiplinlerle ilşkisi | ||
3) | Siyasal iletişimin türleri-seçmen davranışı | ||
4) | Politik Aktörler / İmaj | ||
5) | Siyasal pazarlama | ||
6) | Siyasal pazar analizi/Seçmen analizi | ||
7) | Siyasal reklam | ||
8) | Medya ilişkileri/Kontrol listesi | ||
9) | Lobbying | ||
10) | Siyasal kampanya süreci | ||
11) | Türkiye'deki siyasal kampanyalar | ||
12) | Dünya genelinde siyasal kampanyalar | ||
13) | siyasal kampanyaları tartışma | ||
14) | Genel değerlendirme |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: | Political Communication Bundle: An Introduction to Political Communication-Brian McNair Siyasal İletişim Yönetimi-Ferruh Uztuğ |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 20 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 42 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 14 | |
Sunum / Seminer | |||
Proje | |||
Ödevler | 14 | 28 | |
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 6 | 12 | |
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 15 | 30 | |
Toplam İş Yükü | 126 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. | |
2) | Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. | |
3) | Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. | |
4) | Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek | |
5) | İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. | |
6) | Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. | |
7) | İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. | |
8) | İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. | |
9) | Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. | |
10) | Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. | |
11) | Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. | |
12) | Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. | |
13) | Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. | |
14) | Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. |