FİZYOTERAPİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FZT1006 | Fizyoterapi II | Bahar | 2 | 2 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. FIRAT KARA |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. MİRSAD ALKAN |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; Fizyoterapi teknikerlerinin uygulama öncesi hasta güvenliğini sağlayabilmelerine tardımcı olacak uygulama öncesi değerlendirme yöntemleri ve hasta transfer tekniklerini öğretmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) İnlamasyon ve inflamasyonun etkilerini tanımlar. 2) Fizyoterapi teknikerliği için gerekli olan uygulama öncesi değerlendirme yöntemlerini tanımlar. |
Hareketin temel prensipleri, normal eklem hareketleri ve değerlendirilmesi, postürün tanımı ve postür analizi, immobilizasyon ve transfer teknikleri gibi bu konular bu dersin kapsamındadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Teorik: İnflamasyon -1 Lab:Anatomik Palpasyon Uygulamaları | Yok | |
2) | Teorik: İnflamasyon -2 Lab:Anatomik Palpasyon Uygulamaları | Yok | |
3) | Teorik: Duyu ve Değerlendirme Lab: Duyu Değerlendirmesi | Yok | |
4) | Teorik: Ağrı Teorileri Lab:Anatomik Palpasyon Uygulamaları | Yok | |
5) | Teorik: Akut ve Kronik Ağrı Değerlendirme Lab: Ağrı Anatomik Palpasyon Uygulamaları | Yok | |
6) | Teorik: Kas ve İskelet Sistemi Değerlendirme Lab: Kas Değerlendirme | Yok | |
7) | Teorik: Postür ve Postür Değerlendirme Lab: Postür Değerlendirme | Yok | |
8) | Teorik: İmmobilizasyona Bağlı Gelişen Komplikasyonlar Lab: İmmobil Hastanın Değerlendirilmesi | Yok | |
9) | Teorik: İmmobilizasyona Bağlı Gelişen Komplikasyonlar Lab: İmmobil Hastanın Değerlendirilmesi | Yok | |
10) | Teorik: Hasta Pozisyonlaması, Vücut Mekanikleri ve Transfer Teknikleri Lab:Pozisyonlama ve Transfer Teknikleri | Yok | |
11) | Teorik: Hasta Pozisyonlaması, Vücut Mekanikleri ve Transfer Teknikleri Lab:Pozisyonlama ve Transfer Teknikleri | Yok | |
12) | Teorik: Tekerlekli Sandelyeler, Yardımcı Cihazlar ve Yürüme Eğitimi Lab: Tekerlekli Sandelyeler, Yardımcı Cihazlar ve Yürüme Eğitimi Uygulamaları | Yok | |
13) | Teorik: Bandajlama Teknikleri Lab:Bandajlama Uygulamaları | Yok | |
14) | Teorik: Rehabilitasyonda Teknoloji Kullanımı Lab: Exergaming Denemeleri | Yok |
Ders Notları: | Belgin Erhan. Fizyoterapi Teknikerleri için Fizyoterapiye Giriş. Nobel Tıp Kitabevi. 2017. Stuart Porter. Çeviri: Z.Didem Takinacı. Fizyoterapi Sözlüğü. İstanbul Tıp Kitabevleri. 2017. Arzu Razak Özdinçler. Fizyoterapi ve Rehabilitasyona Giriş. İstanbul Tıp kitabevleri.2016. A. Saadet Otman. Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri. Hipokrat Tıp Kitabevi. 2016. Z.Candan Algun. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. Nobel Tıp Kitabevi. 2018. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 10 | % 5 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 6 | % 10 |
Sunum | 1 | % 5 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer | 1 | 2 | 2 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 1 | 5 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilmek ve uygulayabilmek | 5 |
2) | Sağlık alanına özgü terminolojiyi etkin kullanabilmek | |
3) | Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuatı bilmek ve mesleki etik kurallara uygun davranmak | 5 |
4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü ve sözsüz iletişim yoluyla etkili şekilde aktarabilmek | 5 |
5) | Bir yabancı dili temel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek | 5 |
6) | Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilmek, yeni araç ve cihazları kullanabilmek | 5 |
7) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilmek | 5 |
8) | Fizyoterapi alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilmek | 5 |
9) | Fizyoterapi ile ilgili tüm uygulamaları tekniğine uygun olarak yapabilmek | 5 |
10) | Tedavi öncesi hastaya gerekli bilgiyi vermek ve hastayı tedaviye uygun olarak hazırlamak | 5 |
11) | Fizyoterapi araç gereçlerini kurallarına ve tekniklerine uygun olarak kullanabilmek, kontrollerini yapabilmek ve en verimli şekilde çalışmalarını sağlayabilmek | 5 |