| FİZYOTERAPİ (TÜRKÇE) | |||||
| Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey | ||
| Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
| FZT2011 | İş ve Uğraşı Tedavisi | Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
| Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
| Öğretim Dili: | Tr |
| Dersin Türü: | Departmental Elective |
| Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
| Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi FIRAT KARA |
| Dersin Amacı: | Rehabilitasyonda iş-uğraşı tedavisi temel değerlendirme ve temel uygulama yaklaşımlarını planlamaktır. |
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Ergoterapideki genel performansı ifade edebilecektir. 2) Ergoterapi performansı alanlarında değerlendirmeler planlayabilecektir. 3) Farklı problemli hastalarda ergoterapi prensiplerini organize edebilecektir. 4) Değerlendirme sonuçlarına göre ergoterapi yaklaşımlarını temel düzeyde uygulayabilecektir |
| Rehabilitasyonda takım çalışması içinde iş ve uğraşı tedavisinin (ergoterapi) rolü performans alanlarında temel iş ve uğraşı değerlendirme yöntemleri, uygun iş ve uğraşı yaklaşımlarının geliştirilmesi. |
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
| 1) | Ergoterapi (İş uğraşı tedavisi) - Tanım, tarihçe ve teorileri | YOK | |
| 2) | Ergoterapistin görevleri, fizyoterapi ve ergoterapi arasındaki farklar ve benzerlikler | YOK | |
| 3) | Günlük yaşam aktiviteleri değerlendirme yöntemleri ve tedavisi | YOK | |
| 4) | El değerlendirme ve tedavisi | YOK | |
| 5) | Kendine yardım aletleri | YOK | |
| 6) | Çalışma postürü ve aktivite analizi | YOK | |
| 7) | İşyeri düzenlemelerinde ergonomik yaklaşımlar | YOK | |
| 8) | Ev düzenlemesinde ergonomik prensipler | YOK | |
| 9) | Geriatride iş ve uğraşı tedavisi ve aktivite terapisi | YOK | |
| 10) | Hemiplejide evrelere göre ergoterapi - I | YOK | |
| 12) | Hemiplejide evrelere göre ergoterapi - II | YOK | |
| 12) | Kognitif değerlendirme ve eğitim | YOK | |
| 13) | Duyu bütünlüğü tanım ve tedavisi | YOK | |
| 14) | Pediatride iş ve uğraşı tedavisi | YOK | |
| Ders Notları: | International Handbook of Occupational Therapy Interventions, Ingrid Söderback |
| Diğer Kaynaklar: | Occupational Therapy and Physical Dysfunction: Principles, Skills and Practice, Annie Turner, Marg Foster, Sybil E. Johnson |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Devam | 0 | % 0 |
| Laboratuar | 0 | % 0 |
| Uygulama | 0 | % 0 |
| Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
| Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
| Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
| Ödev | 1 | % 0 |
| Sunum | 0 | % 0 |
| Projeler | 1 | % 0 |
| Seminer | 0 | % 0 |
| Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
| Ara Juri | 0 | % 0 |
| Final | 1 | % 60 |
| Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
| Juri | 0 | % 0 |
| Bütünleme | % 0 | |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
| Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
| Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Ödevler | 3 | 1 | 3 |
| Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
| Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
| Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
| Juri | 0 | 0 | 0 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 75 | ||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
| 1) | Alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilmek ve uygulayabilmek | |
| 2) | Sağlık alanına özgü terminolojiyi etkin kullanabilmek | |
| 3) | Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuatı bilmek ve mesleki etik kurallara uygun davranmak | |
| 4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü ve sözsüz iletişim yoluyla etkili şekilde aktarabilmek | |
| 5) | Bir yabancı dili temel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek | |
| 6) | Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilmek, yeni araç ve cihazları kullanabilmek | |
| 7) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilmek | |
| 8) | Fizyoterapi alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilmek | |
| 9) | Fizyoterapi ile ilgili tüm uygulamaları tekniğine uygun olarak yapabilmek | |
| 10) | Tedavi öncesi hastaya gerekli bilgiyi vermek ve hastayı tedaviye uygun olarak hazırlamak | |
| 11) | Fizyoterapi araç gereçlerini kurallarına ve tekniklerine uygun olarak kullanabilmek, kontrollerini yapabilmek ve en verimli şekilde çalışmalarını sağlayabilmek |