ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FZT2011 İş ve Uğraşı Tedavisi Güz 2 0 2 3
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. MİRSAD ALKAN
Dersin Amacı: Rehabilitasyonda iş-uğraşı tedavisi temel değerlendirme ve temel uygulama yaklaşımlarını planlamaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Ergoterapideki genel performansı ifade edebilecektir.
2) Ergoterapi performansı alanlarında değerlendirmeler planlayabilecektir.
3) Farklı problemli hastalarda ergoterapi prensiplerini organize edebilecektir.
4) Değerlendirme sonuçlarına göre ergoterapi yaklaşımlarını temel düzeyde uygulayabilecektir

Dersin İçeriği

Rehabilitasyonda takım çalışması içinde iş ve uğraşı tedavisinin (ergoterapi) rolü performans alanlarında temel iş ve uğraşı değerlendirme yöntemleri, uygun iş ve uğraşı yaklaşımlarının geliştirilmesi.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ergoterapi (İş uğraşı tedavisi) - Tanım, tarihçe ve teorileri YOK
2) Ergoterapistin görevleri, fizyoterapi ve ergoterapi arasındaki farklar ve benzerlikler YOK
3) Günlük yaşam aktiviteleri değerlendirme yöntemleri ve tedavisi YOK
4) El değerlendirme ve tedavisi YOK
5) Kendine yardım aletleri YOK
6) Çalışma postürü ve aktivite analizi YOK
7) İşyeri düzenlemelerinde ergonomik yaklaşımlar YOK
8) Ev düzenlemesinde ergonomik prensipler YOK
9) Geriatride iş ve uğraşı tedavisi ve aktivite terapisi YOK
10) Hemiplejide evrelere göre ergoterapi - I YOK
12) Hemiplejide evrelere göre ergoterapi - II YOK
12) Kognitif değerlendirme ve eğitim YOK
13) Duyu bütünlüğü tanım ve tedavisi YOK
14) Pediatride iş ve uğraşı tedavisi YOK

Kaynaklar

Ders Notları: International Handbook of Occupational Therapy Interventions, Ingrid Söderback
Diğer Kaynaklar: Occupational Therapy and Physical Dysfunction: Principles, Skills and Practice, Annie Turner, Marg Foster, Sybil E. Johnson

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 0 % 0
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 1 % 0
Sunum 0 % 0
Projeler 1 % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 3 1 3
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı