FİZYOTERAPİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FZT2012 | Geriatrik Hastalıklarda Fizyoterapi | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. FIRAT KARA |
Dersin Amacı: | Geriatrik rehabilitasyon kapsamında fizyoterapi uygulamalarını değerlendirmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Geriatrik rehabilitasyona giriş, genel bakış ve sağlıklı yaşlanmayı tartışabilcektir. 2) Yaşlılarda görülen muskuloskeletal, kardiyopulmoner, nörolojik, psikososyal, genitoüriner değişiklikleri tartışabilecektir. 3) Yaşlılarda egzersiz uygulamalarını tartışabilecektir. 4) Değerlendirme yöntemlerini ve fizyoterapi programını tanımlar. |
Yaşlı mortalite ve morbidite, Yaşlıda motor kontrolu postür ve yürüme, Yaşlıda kognitif değişimler, Yaşlıda fizyoterapi ve genel egzersiz uygulamaları dersin konusunu içermektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Gerontoloji, Geriatri Ve Yaşlanma ile ilgili tanımlar | ||
2) | Yaşlanma ile meydana gelen fizyolojik değişiklikler | ||
3) | Geriatrik Rehabilitasyon Prensipleri | ||
4) | Postür ve Yürüme | ||
5) | Denge Problemleri ve Düşme | ||
6) | Hareket ve Terapotik Egzersizler | ||
7) | Servikal Bölge Geriatrik Hastalıkları ve Yaklaşım | ||
8) | Lomber Bölge Geriatrik Hastalıkları ve Yaklaşım | ||
9) | Kalça Ekleminin Geriatrik Hastalıkları ve Yaklaşım | ||
10) | Diz Ekleminin Geriatrik Hastalıkları ve Yaklaşım | ||
11) | Osteoporoz | ||
12) | Parkinson Hastalığı | ||
13) | Parkinson Hastalığı | ||
14) | Alzeimer ve Demans |
Ders Notları: | Servet Arıoğul. Geriatri ve Gerontoloji. Nobel Tıp Kitabevi. 2006. |
Diğer Kaynaklar: | Ferri, Fred F.; Fretwell, Marsha D. "Practical guide to the care of the geriatric patient", St. Louis,1992 Abrams, William B.; Beers, Mark H.; Berkow, Robert. "The Merck manual of geriatrics", Whitehouse Station, 1995 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 5 | 5 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 79 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilmek ve uygulayabilmek | |
2) | Sağlık alanına özgü terminolojiyi etkin kullanabilmek | |
3) | Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuatı bilmek ve mesleki etik kurallara uygun davranmak | |
4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü ve sözsüz iletişim yoluyla etkili şekilde aktarabilmek | |
5) | Bir yabancı dili temel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek | |
6) | Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilmek, yeni araç ve cihazları kullanabilmek | |
7) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilmek | |
8) | Fizyoterapi alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilmek | |
9) | Fizyoterapi ile ilgili tüm uygulamaları tekniğine uygun olarak yapabilmek | |
10) | Tedavi öncesi hastaya gerekli bilgiyi vermek ve hastayı tedaviye uygun olarak hazırlamak | |
11) | Fizyoterapi araç gereçlerini kurallarına ve tekniklerine uygun olarak kullanabilmek, kontrollerini yapabilmek ve en verimli şekilde çalışmalarını sağlayabilmek |