ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FZT2012 Geriatrik Hastalıklarda Fizyoterapi Güz 2 0 2 3
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. MİRSAD ALKAN
Dersin Amacı: Geriatrik rehabilitasyon kapsamında fizyoterapi uygulamalarını değerlendirmektir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Geriatrik rehabilitasyona giriş, genel bakış ve sağlıklı yaşlanmayı tartışabilcektir.
2) Yaşlılarda görülen muskuloskeletal, kardiyopulmoner, nörolojik, psikososyal, genitoüriner değişiklikleri tartışabilecektir.
3) Yaşlılarda egzersiz uygulamalarını tartışabilecektir.
4) Değerlendirme yöntemlerini ve fizyoterapi programını tanımlar.

Dersin İçeriği

Yaşlı mortalite ve morbidite, Yaşlıda motor kontrolu postür ve yürüme, Yaşlıda kognitif değişimler, Yaşlıda fizyoterapi ve genel egzersiz uygulamaları dersin konusunu içermektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Gerontoloji, Geriatri Ve Yaşlanma ile ilgili tanımlar
2) Yaşlanma ile meydana gelen fizyolojik değişiklikler
3) Geriatrik Rehabilitasyon Prensipleri
4) Postür ve Yürüme
5) Denge Problemleri ve Düşme
6) Hareket ve Terapotik Egzersizler
7) Servikal Bölge Geriatrik Hastalıkları ve Yaklaşım
8) Lomber Bölge Geriatrik Hastalıkları ve Yaklaşım
9) Kalça Ekleminin Geriatrik Hastalıkları ve Yaklaşım
10) Diz Ekleminin Geriatrik Hastalıkları ve Yaklaşım
11) Osteoporoz
12) Parkinson Hastalığı
13) Parkinson Hastalığı
14) Alzeimer ve Demans

Kaynaklar

Ders Notları: Servet Arıoğul. Geriatri ve Gerontoloji. Nobel Tıp Kitabevi. 2006.
Diğer Kaynaklar: Ferri, Fred F.; Fretwell, Marsha D. "Practical guide to the care of the geriatric patient", St. Louis,1992 Abrams, William B.; Beers, Mark H.; Berkow, Robert. "The Merck manual of geriatrics", Whitehouse Station, 1995

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 0 % 0
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 0 % 0
Sunum 0 % 0
Projeler 0 % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 1 5 5
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 79

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı