|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Masaj Tarihi, Masaj Çeşitleri, Endikasyonlar ve Kontraendikasyonlar |
YOK |
2) |
Masaj Sırasında Hasta Pozisyonlaması ve Terapist için Eklem Koruma Prensipleri |
YOK |
3) |
Medikal Masajda Kullanılan Temel Teknikler
|
YOK |
4) |
Fasya Özellikleri ve Fasyal Masaj Teknikleri
|
YOK |
5) |
Alt Ekstremite Masaj Uygulamaları
|
YOK |
6) |
Abdomen ve Toraks Masaj Uygulamaları |
YOK |
7) |
Boyun ve Sırt Masaj Uygulamaları |
YOK |
8) |
Üst Ekstremite Masaj Uygulamaları
|
YOK |
9) |
Tekrarlayan Zorlanma Yaralanmaları, Tendinitler ve Tenosinovitler, Kramp, Dupuytren Kontraktürü, Plantar Fasiit, Skar Doku Yaralanmaları Masaj Uygulamaları |
YOK |
10) |
Kronik Yorgunluk Sendromu, Fibromiyalji, Gerilim Tipi Baş Ağrıları, Anksiyete Bozuklukları Masaj Uygulamaları |
YOK |
11) |
Huzursuz Bacak Sendromu, Duygusal Sorunlar ve Travma Sonrası Stres Bozukluğu Masaj Uygulamaları
|
YOK |
12) |
Ankilozan Spondilit, Servikal ve Torasik Spondiloz, Lomber Spondiloz, Skolyoz Masaj Uygulamaları |
YOK |
13) |
Yeme Bozuklukları, Kabızlık, İrritabl Barsak Sendromu, Jinekolojik Sorunlar, Menopoz Masaj Uygulamaları |
YOK |
14) |
Periferik Nöropati, Radial Sinir Felci, Siyatik, Trigeminal Nevralji, Düşük Ayak Masaj uygulamaları |
YOK |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. |
|
2) |
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
|
3) |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
|
4) |
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. |
|
5) |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
|
6) |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
|
7) |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
|
8) |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
|
9) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. |
|
10) |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
|
11) |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
|
12) |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
|
13) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme |
|
14) |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
|