FİZYOTERAPİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FZT2004 | Nörolojik Rehabilitasyon | Bahar | 1 | 2 | 2 | 7 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi FIRAT KARA |
Dersin Amacı: | Merkezi ve periferik sinir sistemi hastalıklarında klinik özellikler, nörolojik rehabilitasyonda kullanılan ölçme değerlendirme yöntemleri ve fizyoterapi rehabilitasyon yaklaşımlarını değerlendirmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Nörolojik hastalıkların klinik özelliklerini tartışabilecektir. 2) Nörolojik rehabilitasyonda kullanılan ölçümleri tartışabilecektir. 3) Nörolojik hastalıklara özgü problemlerin çözümüne yönelik klinik karar verebilecektir. |
Nörolojik hastaya yaklaşım, nörofizyolojik egzersizler, denge bozukluklarında rehabilitasyon, hemiplejik hastada fizik tedavi, travmatik beyin yaralanmalarında fizik tedavi gibi konular bu dersin kapsamındadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Sinir sistemi anatomisi ve fizyolojisi -1 | YOK | |
2) | Sinir sistemi anatomisi ve fizyolojisi -2 | YOK | |
3) | Nörolojik Hastalıklar ve Tedavi Ekibi | YOK | |
4) | Nörolojik hastanın Değerlendirilmesi | YOK | |
5) | Kas Tonusu Kontrolü ve Tonus Bozuklukları | YOK | |
6) | Serebrovasküler Olay | YOK | |
7) | Omurilik Yaralanmaları -1 | YOK | |
8) | Omurilik Yaralanmaları -2 | YOK | |
9) | Motor Nöron Hastalıkları | YOK | |
10) | Parkinson Hastalığı | YOK | |
11) | Multiple Skleroz | YOK | |
12) | Nörapatiler | YOK | |
13) | Myastenia Gravis | YOK | |
14) | Nörolojik Hastalıklarda Karşılaşılan komplikasyonlar | YOK |
Ders Notları: | 1) Z. Candan Algun (Türeyen) Uygulamalı Fizik Tedavi Rehabilitasyon, DEÜ yayınları, 1998 2) Neurological Rehabilitation, Umphred DA (Ed), Mosby-Year Book, St. Louis, 1995 3) Case Studies in Neurological Rehabilitation, Tarek A.-Z. K. Gaber, Cambridge University Press, New York, 2008 |
Diğer Kaynaklar: | Neurological Physiotherapy, Stokes M (Ed), Mosby-Year Book, St. Louis, 1998 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 1 | % 10 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 5 |
Ödev | 1 | % 5 |
Sunum | 1 | % 5 |
Projeler | 1 | % 5 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 |
Sunum / Seminer | 2 | 2 | 4 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 10 | 1 | 10 |
Küçük Sınavlar | 2 | 1 | 2 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 175 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilmek ve uygulayabilmek | 3 |
2) | Sağlık alanına özgü terminolojiyi etkin kullanabilmek | 1 |
3) | Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuatı bilmek ve mesleki etik kurallara uygun davranmak | 1 |
4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü ve sözsüz iletişim yoluyla etkili şekilde aktarabilmek | 3 |
5) | Bir yabancı dili temel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek | 1 |
6) | Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilmek, yeni araç ve cihazları kullanabilmek | 1 |
7) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilmek | 3 |
8) | Fizyoterapi alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilmek | 4 |
9) | Fizyoterapi ile ilgili tüm uygulamaları tekniğine uygun olarak yapabilmek | 5 |
10) | Tedavi öncesi hastaya gerekli bilgiyi vermek ve hastayı tedaviye uygun olarak hazırlamak | 5 |
11) | Fizyoterapi araç gereçlerini kurallarına ve tekniklerine uygun olarak kullanabilmek, kontrollerini yapabilmek ve en verimli şekilde çalışmalarını sağlayabilmek | 5 |