FİZYOTERAPİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FZT2004 Nörolojik Rehabilitasyon Bahar 1 2 2 7
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi FIRAT KARA
Dersin Amacı: Merkezi ve periferik sinir sistemi hastalıklarında klinik özellikler, nörolojik rehabilitasyonda kullanılan ölçme değerlendirme yöntemleri ve fizyoterapi rehabilitasyon yaklaşımlarını değerlendirmektir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Nörolojik hastalıkların klinik özelliklerini tartışabilecektir.
2) Nörolojik rehabilitasyonda kullanılan ölçümleri tartışabilecektir.
3) Nörolojik hastalıklara özgü problemlerin çözümüne yönelik klinik karar verebilecektir.

Dersin İçeriği

Nörolojik hastaya yaklaşım, nörofizyolojik egzersizler, denge bozukluklarında rehabilitasyon, hemiplejik hastada fizik tedavi, travmatik beyin yaralanmalarında fizik tedavi gibi konular bu dersin kapsamındadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sinir sistemi anatomisi ve fizyolojisi -1 YOK
2) Sinir sistemi anatomisi ve fizyolojisi -2 YOK
3) Nörolojik Hastalıklar ve Tedavi Ekibi YOK
4) Nörolojik hastanın Değerlendirilmesi YOK
5) Kas Tonusu Kontrolü ve Tonus Bozuklukları YOK
6) Serebrovasküler Olay YOK
7) Omurilik Yaralanmaları -1 YOK
8) Omurilik Yaralanmaları -2 YOK
9) Motor Nöron Hastalıkları YOK
10) Parkinson Hastalığı YOK
11) Multiple Skleroz YOK
12) Nörapatiler YOK
13) Myastenia Gravis YOK
14) Nörolojik Hastalıklarda Karşılaşılan komplikasyonlar YOK

Kaynaklar

Ders Notları: 1) Z. Candan Algun (Türeyen) Uygulamalı Fizik Tedavi Rehabilitasyon, DEÜ yayınları, 1998 2) Neurological Rehabilitation, Umphred DA (Ed), Mosby-Year Book, St. Louis, 1995 3) Case Studies in Neurological Rehabilitation, Tarek A.-Z. K. Gaber, Cambridge University Press, New York, 2008
Diğer Kaynaklar: Neurological Physiotherapy, Stokes M (Ed), Mosby-Year Book, St. Louis, 1998

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 0 % 0
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 1 % 10
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 1 % 5
Ödev 1 % 5
Sunum 1 % 5
Projeler 1 % 5
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 1 14
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 14 2 28
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 8 112
Sunum / Seminer 2 2 4
Proje 0 0 0
Ödevler 10 1 10
Küçük Sınavlar 2 1 2
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilmek ve uygulayabilmek 3
2) Sağlık alanına özgü terminolojiyi etkin kullanabilmek 1
3) Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuatı bilmek ve mesleki etik kurallara uygun davranmak 1
4) Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü ve sözsüz iletişim yoluyla etkili şekilde aktarabilmek 3
5) Bir yabancı dili temel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek 1
6) Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilmek, yeni araç ve cihazları kullanabilmek 1
7) Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilmek 3
8) Fizyoterapi alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilmek 4
9) Fizyoterapi ile ilgili tüm uygulamaları tekniğine uygun olarak yapabilmek 5
10) Tedavi öncesi hastaya gerekli bilgiyi vermek ve hastayı tedaviye uygun olarak hazırlamak 5
11) Fizyoterapi araç gereçlerini kurallarına ve tekniklerine uygun olarak kullanabilmek, kontrollerini yapabilmek ve en verimli şekilde çalışmalarını sağlayabilmek 5