FİZYOTERAPİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FZT2002 Romatizmal Hastalıklarda Fizyoterapi Bahar 2 0 2 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. FIRAT KARA
Dersin Amacı: Romatizmal hastalıklarda güncel tedavi yaklaşımlarını değerlendirmektir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Romatizmal hastalık değerlendirme yöntem ve prensiplerini özetleyebilir.
2) Seronegatif ve seropozitif artropatileri tartışabilir.
3) Romatizmal hastanın fizyoterapi ve rehabilitasyon programını planlayabilir.
4) Pediyatrik hastada akut ve kronik dönem yaklaşımı özetler.
5) Erişkin hastada akut ve kronik dönem yaklaşımı tartışır.
6) Romatizmal hastalıklarda kullanılan güncel fizyoterapi uygulamalarını tartışır.

Dersin İçeriği

Bağışıklık, enflamasyon ve ağrı, romatolojik hastaya yaklaşım, romatolojik hastalıklarda temel ölçme, romatolojik hastalıklarda fizik tedavi gibi konular bu dersin kapsamındadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Romatolojik rehabilitasyona giriş YOK
2) Romatoid Artrit Rehabilitasyonu YOK
3) Kronik Ağrı Rehabilitasyonu YOK
4) Fibromyalji Sendromu Rehabilitasyonu YOK
5) Ankilozan Spondilit Rehabilitasyonu YOK
6) Sistemik Lupus Eritematosus Rehabilitasyonu YOK
7) Sistemik Sklerosis Rehabilitasyonu YOK
8) Polimyozit/Dermatomyozit Rehabilitasyonu YOK
9) Polimyalgia Romatica Rehabilitasyonu YOK
10) Kristal Artropatiler Rehabilitasyonu YOK
11) Akut Romatizmal Ateş Rehabilitasyonu YOK
12) Behçet Hastalığı Rehabilitasyonu YOK
13) Romatolojik Hastalıklarda Elektroterapi uygulamaları örnekleri YOK
14) Romatizmal Hastalıklarda Tamamlayıcı Tedaviler YOK

Kaynaklar

Ders Notları: Romatizmal Hastalıklarda Klinik Tedavi. Bartlett SJ, Bingham CO, Maricic MJ, Iversen MD, Ruffing V. Çev. Ayhan Dinç, Romatoloji araştırma ve eğitim derneği yayınları, 2007
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 0 % 0
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 1 % 5
Ödev 1 % 5
Sunum 1 % 5
Projeler 1 % 5
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 45
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 55
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 7 98
Sunum / Seminer 2 2 4
Proje 0 0 0
Ödevler 6 2 12
Küçük Sınavlar 2 2 4
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilmek ve uygulayabilmek 5
2) Sağlık alanına özgü terminolojiyi etkin kullanabilmek
3) Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuatı bilmek ve mesleki etik kurallara uygun davranmak 5
4) Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü ve sözsüz iletişim yoluyla etkili şekilde aktarabilmek 5
5) Bir yabancı dili temel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek 5
6) Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilmek, yeni araç ve cihazları kullanabilmek 5
7) Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilmek 3
8) Fizyoterapi alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilmek 1
9) Fizyoterapi ile ilgili tüm uygulamaları tekniğine uygun olarak yapabilmek 3
10) Tedavi öncesi hastaya gerekli bilgiyi vermek ve hastayı tedaviye uygun olarak hazırlamak 5
11) Fizyoterapi araç gereçlerini kurallarına ve tekniklerine uygun olarak kullanabilmek, kontrollerini yapabilmek ve en verimli şekilde çalışmalarını sağlayabilmek 5