FİZYOTERAPİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FZT1004 | Fizik Tedavi Modaliteleri I | Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. FIRAT KARA |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. MİRSAD ALKAN |
Dersin Amacı: | Isı ve ışık ajanlarının kullanımı ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmak, ayrıca bu ajanların kas iskelet sistemi üzerine etkilerini öğretmek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Isı ve ışığın fiziksel özelliklerini ve fizyolojik etkilerini bilir 2) Isı ajanlarını tanır ve kullanır. 3) Işık ajanlarını tanır ve kullanır. |
Bu derste ısı ile ilgili genel bilgiler, ısının fiziksel özellikleri, yüzeysel ısı ajanlarının fizyolojik etkileri gibi konular öğretilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Isı Ajanlarının Tedavide Kullanımı | Yok | |
2) | Isı Ajanlarının Tedavide Kullanımı | Yok | |
3) | Soğuk Uygulamaların Tedavide Kullanımı | Yok | |
4) | Işık Ajanlarının Tedavide Kullanımı | Yok | |
5) | Ultrasound | Yok | |
6) | Elektroterapiye Giriş – Düz Akımın Özellikleri | Yok | |
7) | Galvanik Akımın Tedavide Kullanımı ve İyontoforesiz | Yok | |
8) | Elektrik Akımının Fiziksel Özellikleri-1 – Akım çeşitleri ve dalga formları | Yok | |
9) | Elektrik Akımının Fiziksel Özellikleri-2 –Akım parametreleri | Yok | |
10) | Alçak Frekanslı Akımlar | Yok | |
11) | Orta Frekanslı Akımlar | Yok | |
12) | Yüksek Frekanslı Akımlar | Yok | |
13) | Elektroterapide kullanılan Cihazlar-1 | Yok | |
14) | Elektroterapide kullanılan Cihazlar-2 | Yok |
Ders Notları: | Arzu Razak Özdinçler. Fiziksel Modaliteler ve Elektroterapi. İstanbul Tıp Kitabevleri. 2016 Arzu Razak Özdinçler.Elektroterapi ve Fiziksel Modaliteler: Kanıtlar ve Olgular Eşliğinde. İstanbul Tıp Kitabevleri. 2019 Edibe Ünal. Kanıta Dayalı elektroterapi. Hipokrat Kitapevi. 2012 |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 2 | % 5 |
Ödev | 4 | % 10 |
Sunum | 2 | % 5 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer | 2 | 2 | 4 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 1 | 3 |
Küçük Sınavlar | 2 | 1 | 2 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilmek ve uygulayabilmek | 5 |
2) | Sağlık alanına özgü terminolojiyi etkin kullanabilmek | |
3) | Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuatı bilmek ve mesleki etik kurallara uygun davranmak | 5 |
4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü ve sözsüz iletişim yoluyla etkili şekilde aktarabilmek | 5 |
5) | Bir yabancı dili temel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek | 5 |
6) | Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilmek, yeni araç ve cihazları kullanabilmek | 5 |
7) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilmek | 5 |
8) | Fizyoterapi alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilmek | 4 |
9) | Fizyoterapi ile ilgili tüm uygulamaları tekniğine uygun olarak yapabilmek | 5 |
10) | Tedavi öncesi hastaya gerekli bilgiyi vermek ve hastayı tedaviye uygun olarak hazırlamak | 5 |
11) | Fizyoterapi araç gereçlerini kurallarına ve tekniklerine uygun olarak kullanabilmek, kontrollerini yapabilmek ve en verimli şekilde çalışmalarını sağlayabilmek | 5 |