FİZYOTERAPİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FZT1003 | Fizyoterapi I | Güz | 2 | 0 | 2 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. FIRAT KARA |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi HANDE BAŞAT Öğ.Gör. MİRSAD ALKAN |
Dersin Amacı: | Fizyoterapi teknikleri ve uygulama yöntemlerini tanıtmak,fizyoterapi teknikerinin görev ve sorumlulukları tartışmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Fizyoterapi konseptleri tartışılabilecektir. 2) Fizyoterapide etik prensipleri ve diğer sağlık meslekleri ile fizyoterapi teknikerliğini tartışabilecektir. 3) Hasta-tekniker ilişkisinde etik prensipleri tanımlar. 4) Fizyoterapi alanında uygulamaları tanır. |
Bu ders; Fizyoterapi teknikleri ve uygulama yöntemlerini,fizyoterapi teknikerinin görev ve sorumluluklarını kapsar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Fizyoterapiye Giriş ve Fizyoterapi Mesleğinin Gelişimi | Yok | |
2) | Sağlık Ekibinin Bir Parçası Olarak Fizyoterapi Teknikeri | Yok | |
3) | Fizyoterapi Kliniklerinde Uygulamalar | Yok | |
4) | Kas ve İskelet Sistemi Hastalıkları Tedavisinde Fizyoterapi Uygulamaları | Yok | |
5) | Nörolojik ve Kardiyopulmoner Hastalıklarda Fizyoterapi Uygulamaları | Yok | |
6) | Geriatrik, Pediatrik Hastalıklar ve Deri Problemlerinde Fizyoterapi Uygulamaları | Yok | |
7) | Fizyoterapide Etik Değerler | Yok | |
8) | Fizyoterapi İle İlgili Kanunlar ve Düzenlemeler | Yok | |
9) | Fizyoterapide İletişim Becerileri | Yok | |
10) | Fizyoterapide Dökümantasyon ve Medikal Kayıt | Yok | |
11) | Fizyoterapide Eğitim, Öğrenim ve Medikal terminoloji | Yok | |
12) | Enfeksiyon kontrolü, Hastanın Hazırlanması, Vital Bulgular ve Hasta Güvenliği | Yok | |
13) | Vaka Örnekleri ve Tartışma -1 | Yok | |
14) | Vaka Örnekleri ve Tartışma -2 | Yok |
Ders Notları: | Belgin Erhan. Fizyoterapi Teknikerleri için Fizyoterapiye Giriş. Nobel Tıp Kitabevi. 2017. Stuart Porter. Çeviri: Z.Didem Takinacı. Fizyoterapi Sözlüğü. İstanbul Tıp Kitabevleri. 2017. Arzu Razak Özdinçler. Fizyoterapi ve Rehabilitasyona Giriş. İstanbul Tıp kitabevleri.2016. A. Saadet Otman. Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri. Hipokrat Tıp Kitabevi. 2016. Z.Candan Algun. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. Nobel Tıp Kitabevi. 2018. |
Diğer Kaynaklar: | Belgin Erhan. Fizyoterapi Teknikerleri için Fizyoterapiye Giriş. Nobel Tıp Kitabevi. 2017. Stuart Porter. Çeviri: Z.Didem Takinacı. Fizyoterapi Sözlüğü. İstanbul Tıp Kitabevleri. 2017. Arzu Razak Özdinçler. Fizyoterapi ve Rehabilitasyona Giriş. İstanbul Tıp kitabevleri.2016. A. Saadet Otman. Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri. Hipokrat Tıp Kitabevi. 2016. Z.Candan Algun. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. Nobel Tıp Kitabevi. 2018. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 5 |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 5 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 |
Sunum / Seminer | 1 | 2 | 2 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 1 | 5 |
Küçük Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilmek ve uygulayabilmek | 5 |
2) | Sağlık alanına özgü terminolojiyi etkin kullanabilmek | |
3) | Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuatı bilmek ve mesleki etik kurallara uygun davranmak | 5 |
4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü ve sözsüz iletişim yoluyla etkili şekilde aktarabilmek | 5 |
5) | Bir yabancı dili temel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek | 5 |
6) | Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilmek, yeni araç ve cihazları kullanabilmek | 5 |
7) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilmek | 5 |
8) | Fizyoterapi alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilmek | 5 |
9) | Fizyoterapi ile ilgili tüm uygulamaları tekniğine uygun olarak yapabilmek | 5 |
10) | Tedavi öncesi hastaya gerekli bilgiyi vermek ve hastayı tedaviye uygun olarak hazırlamak | 5 |
11) | Fizyoterapi araç gereçlerini kurallarına ve tekniklerine uygun olarak kullanabilmek, kontrollerini yapabilmek ve en verimli şekilde çalışmalarını sağlayabilmek | 5 |