|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş. Müzik ve Kültür. |
|
2) |
Dilbilim, Fizik, Sosyoloji ve Estetiğe Göre Müzik Kavramı. |
|
3) |
Tarihsel Arka Plan: Doğu'da Müzik ve Antik Çağda Müzik
Orta Çağ, Rönesans, Barok Müzik, Klasik ve Romantik Müzik Tarihi Dönemleri |
|
4) |
Tarihsel Arka Plan: Doğu'da Müzik ve Antik Çağda Müzik
Orta Çağ, Rönesans, Barok Müzik, Klasik ve Romantik Müzik Tarihi Dönemleri |
|
5) |
Tarihsel Arka Plan: Doğu'da Müzik ve Antik Çağda Müzik
Orta Çağ, Rönesans, Barok Müzik, Klasik ve Romantik Müzik Tarihi Dönemleri |
|
6) |
BÖLÜM II-SAVAŞ ÖNCESİ DÖNEM
Temel Müzik Teorisi-Ses Fiziği
Temel Müzik Teorisi-Müzikal Terimler |
|
7) |
Modern ve Çağdaş Müzik Tarihi Dönemlerine Giriş Savaş Öncesi Dönem I
Hareket, Teknik, Besteciler:
Post-Wagneryen: Mahler, Strauss
İspanyol Milliyetçiliği: Albeniz, De Falla, Granados
Güney Amerika: Villa-Lobos
İtalya: Puccini
Avrupa'nın Diğer Bölgeleri: Janacek, Sibelius |
|
8) |
Ara Sınav Haftası |
|
9) |
BÖLÜM III-SAVAŞLAR ARASINDAKİ DÖNEM
Amerika'da Savaşlar Arası: Caz;Müzik ve Görsel Sanatlar: Müzikal Tiyatro.
Hareket, Teknik, Besteciler:;Caz Etkili Müzik: Gershwin, Bernstein |
|
10) |
İkinci Dünya Savaşı civarında:
Neue Sachlichkeit, Gebrauchsmusik, Entartete Musik, Electronische Müzik.
İngiliz ve Amerikan Çağdaş Klasik Müziği |
|
11) |
SAVAŞ SONRASI DÖNEM
Seriyalizm, Müzikal İlkelcilik, Fütürizm, Neo-Romantizm, Eklektisizm |
|
12) |
Belirsizlik, Dokuculuk, Bilgisayar Müziği, Minimalizm |
|
13) |
Yeni Basitlik, Yeni Karmaşıklık, Müzikal Tarihselcilik, Rock Etkili Müzik, Rock Müzik ve Pop Müzik |
|
14) |
Gözden geçirme ve Genel Tartışma. |
Screening :
Documentary: The Sound and The Fury: A Century of Modern Music |
Ders Notları: |
|
Diğer Kaynaklar: |
Secondary Resources:
• Nicholas Cook, The Cambridge History of Twentieth-Century Music
• Nicholas Cook, Music: A Very Short Introduction, Oxford University Press (Çeviri: “Müziğin ABC’si”)
• Peter Wicke, From Mozart to Madonna: A Cultural History of Pop Music
• Burkholder, Grout, Palisca, A History of Western Music, 8th Edition
• Burkholder, Palisca, Norton Anthology of Western Music, 5th Edition
• Weiss, Taruskin, Music in the Western World: A History in Documents • Alex Ross, The Rest is Noise: Music in the 20th Century
• Frisch, Music in the 20th and 21st Centuries
• Ashby, The Future of Modernist Music |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Odyometri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
|
2) |
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. |
|
3) |
Odyometri alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. |
|
4) |
Odyometri alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. |
|
5) |
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. |
|
6) |
Odyometri alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. |
|
7) |
Odyometri alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. |
|
8) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. |
|
9) |
Bir yabancı dili en az Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. |
|
10) |
Alanının gerektirdiği temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
11) |
Odyometri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. |
|
12) |
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. |
|
13) |
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
14) |
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
|