MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GAD3015 Oyun Tasarımında Yaratıcı Düşünme Güz 3 0 3 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. GÜVEN ÇATAK
Dersin Amacı: Profesyonel bir IP ve anlatı odaklı oyun sahası geliştirme ortamını bir çerçeve olarak kullanarak ve Kullanıcı Deneyimine vurgu yaparak, öğrencilerin düşünme, görme, yorumlama ve değerlendirme yollarındaki temelleri sorgulayabilmeleri ve geliştirebilmeleri amaçlanmaktadır; herhangi bir ortamda herhangi bir tasarım özetine uygulayabilecekleri yanal çözümler, anlık fikirler ve dinamik geliştirme yapıları dahil edilecektir. Sadece ne düşündüğümüzü değil, nasıl ve neden düşündüğümüzü de araştırarak, Yaratıcı Düşünmenin bir zanaat olduğunu ve uygulandığı takdirde kişisel ve ticari çalışmalarınızın potansiyelini ve etkinliğini ortaya çıkarabilecek güvenilir bir beceri haline gelebileceğini tartışılacaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Etkili bir lider olmanın ne anlama geldiğini öğrenirken, bir proje yöneticisi, yapımcı veya yönetmen olarak yaklaşarak kendi IP sunumlarını geliştirecek,
Storyboard, senaryo yazma, dünya kurma, eskiz, oyuncu yönetme, oyunlaştırma yapıları, komedi geliştirme, anatomi ve hareket mekaniği, sunumlar, saha tasarımı, yazılım ve daha fazlası dahil olmak üzere farklı pratik becerilere derinlemesine dalacak,
Post-modernizmden anlatı teorisine; bilişsel göstergebilimden psikolojiye; rasyonaliteden sanat teorisine kadar çok çeşitli teorilerin temellerini öğrenecek,
Hem sanatçılar hem de sanatçı olmayanlar için çizim temellerinin yanı sıra hem yazarlar hem de yazar olmayanlar için hikaye anlatımının temellerini kavrayacak,
Her seviye için yaratıcı ve profesyonel İngilizce dil becerileri geliştirecek,
Araştırma ve uzmanlığın gerçekte ne olduğunu öğrenerek, araştırma yaklaşımları, başarısızlık noktalarını değerlendirme yaklaşımları, sistem tasarlama ve iyileştirme ve nihayetinde ekip oluşturmanın önemi, ilişkiler ve geri bildirim verme ve alma, eleştiri ve kendi çalışmanızı değerlendirme becerilerini geliştireceklerdir.

Dersin İçeriği

Bu ders, herhangi bir ortamda uluslararası profesyonel standartlarda düşünmenizi, geliştirmenizi ve yaratıcı çalışmalar yapmanızı sağlayan pratik, uygulamalı, mutlak bir kasırga niteliğinde bir derstir.

Öğrenme Metodları: Ders, Farklılaştırma, Uygulama, Simülasyon, Tartışma, Vaka Çalışması, Proje, Deney, Problem Çözme, Drama, İşbirlikçi Öğrenme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Araştırma ve Fikir Üretme Gerçek Hayatta Oyunlaştırma
2) Fikir Üretme Teknikleri
3) Karakter Üzerinden Hikaye Anlatımı
4) Görsel Dil
5) SAHA TOPLANTISI 1
6) Geliştirme ve İterasyon Analizi
7) Anlatı Geliştirme
8) Anlatı Oyunlaştırması
9) SAHA TOPLANTISI 2
10) HAFTA İÇİ KONTROL
11) İyileştirme ve Genişletme Performans ve Daldırma
12) Kullanıcı Dahiliyeti
13) Fikri Mülkiyet (IP) geliştirme
14) SAHA TOPLANTISI 3 - Tamamlama ve Tepki Ayarları

Kaynaklar

Ders Notları:
Diğer Kaynaklar: Navarrete, C. C. (2013). Creative thinking in digital game design and development: A case study. Computers & Education, 69, 320-331.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 25
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum 4 % 25
Projeler 11 % 25
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final 1 % 15
Rapor Teslimi % 0
Juri 1 % 10
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 4 6 24
Sunum / Seminer 3 3 9
Proje 3 24 72
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Eleştirel ve yaratıcı düşünmenin ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerle etkinlikler düzenleyebilme.
2) Çalışma hayatı ve sosyal yaşam ile ilgili konularda bireysel ve takım çalışmaları yapabilme.
3) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve konulara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
4) Matematiksel bilgi birikimlerini teknolojide kullanabilme.
5) Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme.
6) Farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini Matematikte kullanabilme.
7) Matematik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme.
8) Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlayabilme ve çözümleri taşıyabilme, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceleme ve yorumlama.