MÜZİK (TÜRKÇE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GAD3014 Oyunda Yeni Teknolojiler Bahar 3 0 3 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. GÜVEN ÇATAK
Dersin Amacı: Bu ders, Türkiye'nin ilk Sanal Prodüksiyon stüdyosu MGX Film ile ortaklaşa yürütülmektedir. Stüdyoda, kullanılan teknik ve teknolojileri tanımak ve ayrıca öğrencilerimizin oluşturduğu sanal ortamları gösteren LED duvarların önünde demo sahneleri çekmek için en az iki sınıf gezileri olacaktır. Ek olarak, klasik filmler ve TV şovları yapımında XR teknolojilerinin nasıl kullanıldığını ve ayrıca AR & VR cihazlarıyla deneyimlenebilecek sürükleyici hikaye anlatımı örneklerinin nasıl oluşturulacağını ele alacağız. Öğrenciler final projeleri için takımlar halinde çalışacak ve kurs boyunca kapsanan araçları kullanarak kendi kısa videolarını oluşturacaklardır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- Film ve animasyon yapımında oyun motorlarının nasıl kullanıldığına derinlemesine bakacak,
- Sinematografi, kurgu, mizansen, ışıklandırma ve görsel-işitsel efektler gibi film yapımcılığının çeşitli yönleriyle ilgili bilgilerini, film ve televizyon tarihinin önde gelen örneklerinin yapım aşamalarını araştırıp analiz ederek geliştirecek,
- Ara sınav projeleri için oyun motorlarını kullanarak sanal ortamlarda sahneler oluşturabileceklerdir.

Dersin İçeriği

Bu ders, oyun teknolojileri teorilerinin temel kavramlarını ve uygulamasını ele alır. İlk haftalarda oyun teknolojilerinin temel tanımları ve teorileri üzerinde durulurken, sonraki haftalarda bu teorilerin oyunlarda nasıl uygulandığına odaklanılır.

Öğrenme Metodları: Ders, Uygulama, Simülasyon, Vaka Çalışması, Konuk Konuşmacı, Proje, Deney, Saha Çalışması, Teknoloji Destekli Öğrenme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş: Film / Animasyon Yapımında Oyun Motorlarının Kullanımı Sanal Prodüksiyon Nedir? Bir film yapım aracı ve platformu olarak XR
2) Modern film yapımı ve eğlence sektöründe kullanılan oyun teknolojilerine daha derin bir bakış: Unreal Engine, Unity, Zero Density tarafından Reality Capture, Disguise vb. araçlar.
3) Filmlerde ve televizyonda ve oyunlarda hikaye anlatımının genel ilkeleri Oyun motorlarında sinematografinin sanal uygulaması 1. Ara sınav proje fikirlerinin sunulması
4) MGX Film Stüdyolarına 1. sınıf ziyareti: Led Duvarlar ile Sanal Prodüksiyon
5) 2. Ara sınav projelerinin sunumu: Metodolojilerin açıklanması
6) Animatiğin Tarihçesi Ön Görselleştirme Araçları Olarak Oyun Motorları / Machinimas Başlangıç: Ara dönem projelerinin gri kutulaması
7) Sinematik kompozisyon, ışıklandırma ve mizansen örnekleri ve oyun motorlarında yeniden oluşturma metodolojileri Diğer teknolojiler: mocap, volumetrik yakalama,
8) Klasik film yapımında kullanılan XR cihazları ve yazılımları ve XR cihazlarıyla izlenecek sürükleyici filmler yapmak
9) MGX Film Stüdyolarına 2. sınıf gezisi: Bir demo sahnesi çekimi
10) Ara sınav proje sunumları ve geri bildirim & revizyon oturumları
11) Ara sınav proje sunumları ve geri bildirim & revizyon oturumları
12) Final projeleri için ekip oluşturma Ürün fikirleri ve metodolojileri üzerine tartışma
13) Final Projesinin 1. Sunumu: Fikir ve metodoloji
14) Final Projesinin 2. Sunumu: Projenin ilk taslağı

Kaynaklar

Ders Notları: Kadner, N. (2019). The virtual production field guide. Epic Games. Volume 1, 2019: https://cdn2.unrealengine.com/vp-field-guide-v1-3-01-f0bce45b6319.pdf Volume 2, 2021: https://cdn2.unrealengine.com/Virtual+Production+Field+Guide+Volume+2+v1.0-5b06b62cbc5f.pdf
Diğer Kaynaklar: Sawicki, M., & Moody, J. (2020). Filming the fantastic with virtual technology: Filmmaking on the digital backlot (1st ed.). Routledge. Ziemsen, E. (2019). Virtual filmmaking – Developing a learning model for teaching film production online: A creative practice PhD dissertation (Doctoral dissertation). Williams, E. R., Love, C., & Love, M. (2021). Virtual reality cinema: Narrative tips and techniques (1st ed.). Routledge.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 3 % 20
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 4 5 20
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 2 10 20
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 15 15
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 131

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Müzik alanında nazari ve uygulamalı yetkinliğin artması.
2) Müzikoloji çalışmalarını değerlendirebilme ve üretebilme yetisinin kazanılması.
3) Müzik teorisi, armoni ve form bilgisi konularında yetkinlik kazarak, bu bilginin analiz ve üretim alanında kullanılabilmesinin sağlanması.
4) Müzik alanına içkin olan disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. Alt-disiplinleri bir arada değerlendirebilme.
5) Müzik alanında hakim olan evrensel ölçütleri takip edebilme becerisi kazanma ve uluslararası platformlarda yer alabilecek donanıma sahip olma.
6) İcra bilgilerinin yanında akademik araştırma ve ürün ortaya koyma yöntemleri konusunda bilgiler edinebilme. Proje, makale, bildiri gibi farklı ürünlerde eserler verme.