ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GAD3014 | Oyunda Yeni Teknolojiler | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. OYTUN KAL |
Dersin Amacı: |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu kurs sırasında öğrenciler, film ve animasyon yapımında oyun motorlarının nasıl kullanıldığına derinlemesine bakacaklardır. Öğrenciler sinematografi, kurgu, mizansen, ışıklandırma ve görsel-işitsel efektler gibi film yapımcılığının çeşitli yönleriyle ilgili bilgilerini, film ve televizyon tarihinin önde gelen örneklerinin yapım aşamalarını araştırıp analiz ederek geliştirecekler ve ara sınav projeleri için öğrenciler gerçekleri çoğaltacaklar. oyun motorlarını kullanarak sanal ortamlarda sahneler. |
Bu kurs, Türkiye'nin ilk Sanal Prodüksiyon stüdyosu MGX Film ile ortaklaşa yürütülmektedir. Stüdyoda, kullanılan teknik ve teknolojileri tanımak ve ayrıca öğrencilerimizin oluşturduğu sanal ortamları gösteren LED duvarların önünde demo sahneleri çekmek için en az iki sınıf gezileri olacaktır. Ek olarak, klasik filmler ve TV şovları yapımında XR teknolojilerinin nasıl kullanıldığını ve ayrıca AR & VR cihazlarıyla deneyimlenebilecek sürükleyici hikaye anlatımı örneklerinin nasıl oluşturulacağını ele alacağız. Öğrenciler final projeleri için takımlar halinde çalışacak ve kurs boyunca kapsanan araçları kullanarak kendi kısa videolarını oluşturacaklar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Introduction to the course: Using Game Engines in Film- / Animation-making What is Virtual Production? XR as a filmmaking tool and platform | ||
2) | Deeper look at the gaming technologies used in modern filmmaking and entertainment sector: Tools within Unreal Engine, Unity, Reality Capture by Zero Density, Disguise etc. | ||
3) | General principles of storytelling in films & tv vs. in games Virtual practice of cinematography in game engines 1st Pitching of Midterm project ideas | ||
4) | 1st classtrip to MGX Film Studios: Virtual Production with led walls | ||
5) | 2nd Pitching of Midterm projects: Explanation of the methodologies | ||
6) | History of animatics Game Engines as Previsualization tools / Machinimas Start: Greyboxing of the midterm projects | ||
7) | Cinematic composition, lighting and mise-en scene examples and methodologies to recrate in game engines Other technologies: mocap, volumetric capture, | ||
8) | XR devices and software used in creating classical filmmaking vs. Making immersive films to be watched with XR devices | ||
9) | 2nd classtrip to MGX Film Studios: Shooting a demo scene | ||
10) | Midterm project presentations and feedback & revision sessions | ||
11) | Midterm project presentations and feedback & revision sessions | ||
12) | Team-building for final projects Discussion on product ideas and methodologies | ||
13) | 1st Pitching of Final Project: Idea and the methodology | ||
14) | 2nd Pitching of the Final Project: First draft of the project |
Ders Notları: | - The Virtual Production Field Guide, Noah Kadner, presented by Epic Games Volume 1, 2019: https://cdn2.unrealengine.com/vp-field-guide-v1-3-01-f0bce45b6319.pdf Volume 2, 2021: https://cdn2.unrealengine.com/Virtual+Production+Field+Guide+Volume+2+v1.0-5b06b62cbc5f.pdf |
Diğer Kaynaklar: | - Filming the Fantastic with Virtual Technology: Filmmaking on the Digital Backlot / Mark Sawicki, Juniko Moody, Routledge; 1st edition (May 21, 2020) - Virtual Filmmaking – Developing a Learning Model for Teaching Film Production Online: A Creative Practice PhD Dissertation, Dr. Eva Ziemsen (October 17, 2019) - Virtual Reality Cinema: Narrative Tips and Techniques / Eric R. Williams, Carrie Love, Matt Love, Routledge; 1st edition (February 17, 2021) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 3 | % 20 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |