ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GAD3014 Oyunda Yeni Teknolojiler Güz 3 0 3 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. OYTUN KAL
Dersin Amacı:

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu kurs sırasında öğrenciler, film ve animasyon yapımında oyun motorlarının nasıl kullanıldığına derinlemesine bakacaklardır. Öğrenciler sinematografi, kurgu, mizansen, ışıklandırma ve görsel-işitsel efektler gibi film yapımcılığının çeşitli yönleriyle ilgili bilgilerini, film ve televizyon tarihinin önde gelen örneklerinin yapım aşamalarını araştırıp analiz ederek geliştirecekler ve ara sınav projeleri için öğrenciler gerçekleri çoğaltacaklar. oyun motorlarını kullanarak sanal ortamlarda sahneler.

Dersin İçeriği

Bu kurs, Türkiye'nin ilk Sanal Prodüksiyon stüdyosu MGX Film ile ortaklaşa yürütülmektedir. Stüdyoda, kullanılan teknik ve teknolojileri tanımak ve ayrıca öğrencilerimizin oluşturduğu sanal ortamları gösteren LED duvarların önünde demo sahneleri çekmek için en az iki sınıf gezileri olacaktır. Ek olarak, klasik filmler ve TV şovları yapımında XR teknolojilerinin nasıl kullanıldığını ve ayrıca AR & VR cihazlarıyla deneyimlenebilecek sürükleyici hikaye anlatımı örneklerinin nasıl oluşturulacağını ele alacağız. Öğrenciler final projeleri için takımlar halinde çalışacak ve kurs boyunca kapsanan araçları kullanarak kendi kısa videolarını oluşturacaklar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Introduction to the course: Using Game Engines in Film- / Animation-making What is Virtual Production? XR as a filmmaking tool and platform
2) Deeper look at the gaming technologies used in modern filmmaking and entertainment sector: Tools within Unreal Engine, Unity, Reality Capture by Zero Density, Disguise etc.
3) General principles of storytelling in films & tv vs. in games Virtual practice of cinematography in game engines 1st Pitching of Midterm project ideas
4) 1st classtrip to MGX Film Studios: Virtual Production with led walls
5) 2nd Pitching of Midterm projects: Explanation of the methodologies
6) History of animatics Game Engines as Previsualization tools / Machinimas Start: Greyboxing of the midterm projects
7) Cinematic composition, lighting and mise-en scene examples and methodologies to recrate in game engines Other technologies: mocap, volumetric capture,
8) XR devices and software used in creating classical filmmaking vs. Making immersive films to be watched with XR devices
9) 2nd classtrip to MGX Film Studios: Shooting a demo scene
10) Midterm project presentations and feedback & revision sessions
11) Midterm project presentations and feedback & revision sessions
12) Team-building for final projects Discussion on product ideas and methodologies
13) 1st Pitching of Final Project: Idea and the methodology
14) 2nd Pitching of the Final Project: First draft of the project

Kaynaklar

Ders Notları: - The Virtual Production Field Guide, Noah Kadner, presented by Epic Games Volume 1, 2019: https://cdn2.unrealengine.com/vp-field-guide-v1-3-01-f0bce45b6319.pdf Volume 2, 2021: https://cdn2.unrealengine.com/Virtual+Production+Field+Guide+Volume+2+v1.0-5b06b62cbc5f.pdf
Diğer Kaynaklar: - Filming the Fantastic with Virtual Technology: Filmmaking on the Digital Backlot / Mark Sawicki, Juniko Moody, Routledge; 1st edition (May 21, 2020) - Virtual Filmmaking – Developing a Learning Model for Teaching Film Production Online: A Creative Practice PhD Dissertation, Dr. Eva Ziemsen (October 17, 2019) - Virtual Reality Cinema: Narrative Tips and Techniques / Eric R. Williams, Carrie Love, Matt Love, Routledge; 1st edition (February 17, 2021)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 3 % 20
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı