ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GAD3010 | Oyunlar için Sinematografi | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi GÜVEN ÇATAK |
Dersin Amacı: | Bu dersin temel amacı; oyunlar, sinema, kamera, fotoğraf, ışık ve kurgu dahil olmak üzere oyunlarda sinema hakkında bilgi ve sağlam bir anlayış sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrenciler şunları yapmalıdır: ● Oyunlar için belirli sinematografi tekniklerini kullanarak kısa bir sinematik oluşturabilme ● Sahneleri, sinemayı, animasyonları ve fragmanları anlamak ve analiz etmek |
Kurs boyunca, kullanımının gerekliliği hakkında daha iyi bir anlayış için resimler, animasyonlar, filmler, fragmanlar ve sinemalar keşfedilip analiz edilecektir. Ders ayrıca temel konsept tasarımı, 3D görselleştirme ve kurgulamayı da kapsayacaktır. Bu ders, takım çalışmasını ve notları etkileyen sınıf içi etkinlikleri içeren proje tabanlı bir derstir. Öğrencilerin gereksinimleri yerine getirmesi beklenmektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Introduction and Review of the Course | ||
2) | Five C's Of Cinematography Scene Types, Scene Flow, Camera Transitions, Shot Techniques In-class Activity | ||
3) | Golden Angle and Understanding Images&Paintings In-class Activity | ||
4) | Composition, Mood, Motivation and Leading the Eye In-class Activity | ||
5) | Understanding and Analyzing the Cinematics and Cutscenes in Games In-class Activity | ||
6) | Introduction to Adobe After Effects Basic Editing | ||
7) | Trailers for Games In-class Activity | ||
8) | Cinematic for Games In-class Activity | ||
9) | Introduction to basic Storyboard and Storytelling Storyboards to Pipeline In-class Activity | ||
10) | Project Rooms: Creating&Fixing Narrative and C&C | ||
11) | Project Rooms: Storyboard and Storytelling and C&C | ||
12) | Recap of all Concepts | ||
13) | C&C, Aiding Critics and Questioning | ||
14) | Assignment Critics |
Ders Notları: | Understanding Comics, Scott McCloud (Book) The Order of Things, Foucault (Book) The Art of Oban Star-Racers, Savin Yeatman-Eiffel (Book) Setting the Scene, Harry N.Inc (Book) There Will be Blood, Paul Thomas Anderson (Movie) Every Frame a Painting, Taylor Ramos&Tony Zhou (Youtube) + Online resources and screenings |
Diğer Kaynaklar: | Motion Graphic Design: Applied History and Aesthetics Master Shots Film Editing Creative Motion Graphic Titling for Film, Video, and the Web Machinima: The Art and Practice of Virtual Filmmaking |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 2 | % 50 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 10 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 90 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 10 | 3 | 30 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 8 | 3 | 24 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 3 | 9 | 27 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 126 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |