ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GAD3010 Oyunlar için Sinematografi Güz 3 0 3 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi GÜVEN ÇATAK
Dersin Amacı: Bu dersin temel amacı; oyunlar, sinema, kamera, fotoğraf, ışık ve kurgu dahil olmak üzere oyunlarda sinema hakkında bilgi ve sağlam bir anlayış sağlamaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda öğrenciler şunları yapmalıdır:

● Oyunlar için belirli sinematografi tekniklerini kullanarak kısa bir sinematik oluşturabilme

● Sahneleri, sinemayı, animasyonları ve fragmanları anlamak ve analiz etmek

Dersin İçeriği

Kurs boyunca, kullanımının gerekliliği hakkında daha iyi bir anlayış için resimler, animasyonlar, filmler, fragmanlar ve sinemalar keşfedilip analiz edilecektir. Ders ayrıca temel konsept tasarımı, 3D görselleştirme ve kurgulamayı da kapsayacaktır. Bu ders, takım çalışmasını ve notları etkileyen sınıf içi etkinlikleri içeren proje tabanlı bir derstir. Öğrencilerin gereksinimleri yerine getirmesi beklenmektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Introduction and Review of the Course
2) Five C's Of Cinematography Scene Types, Scene Flow, Camera Transitions, Shot Techniques In-class Activity
3) Golden Angle and Understanding Images&Paintings In-class Activity
4) Composition, Mood, Motivation and Leading the Eye In-class Activity
5) Understanding and Analyzing the Cinematics and Cutscenes in Games In-class Activity
6) Introduction to Adobe After Effects Basic Editing
7) Trailers for Games In-class Activity
8) Cinematic for Games In-class Activity
9) Introduction to basic Storyboard and Storytelling Storyboards to Pipeline In-class Activity
10) Project Rooms: Creating&Fixing Narrative and C&C
11) Project Rooms: Storyboard and Storytelling and C&C
12) Recap of all Concepts
13) C&C, Aiding Critics and Questioning
14) Assignment Critics

Kaynaklar

Ders Notları: Understanding Comics, Scott McCloud (Book) The Order of Things, Foucault (Book) The Art of Oban Star-Racers, Savin Yeatman-Eiffel (Book) Setting the Scene, Harry N.Inc (Book) There Will be Blood, Paul Thomas Anderson (Movie) Every Frame a Painting, Taylor Ramos&Tony Zhou (Youtube) + Online resources and screenings
Diğer Kaynaklar: Motion Graphic Design: Applied History and Aesthetics Master Shots Film Editing Creative Motion Graphic Titling for Film, Video, and the Web Machinima: The Art and Practice of Virtual Filmmaking

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler 2 % 50
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 10
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 90
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 10 3 30
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 8 3 24
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 3 9 27
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı