ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GAD3009 Oyunlar için Yazarlık Güz 3 0 3 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BARBAROS BOSTAN
Dersin Amacı: GAD3009, oyun geliştirme sektöründe Anlatı Tasarımcısı olmanın gerektirdiği beceri ve görevleri sınıfa tanıtmayı ve onlara “Anlatı Tasarımı” kavramı hakkında kapsamlı bir anlayış sağlamayı amaçlamaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Ders boyunca, öğrencilere kendi hikayelerini tasarlamayı ve sunmayı öğretmek için Dünya İnşası, Karakter Tasarımı, Öykü Yapısı Modelleri ve Diyalog Yazma gibi terimler, temel alıştırmalar ve çağdaş oyun tarihinden örnekler yardımıyla analiz edilecektir.

Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Introduction to the course
2) Brief history of Narrative Design and an overview of terms in the field
3) Concept / Pitching / Writing a Game Pitch Document / Roles in a game studio Assignment 1
4) Worldbuilding / Analyzing a World Overview Template Assignment 2
5) Character Creation / Conflict / Fuel of the Story Assignment 3
6) Game Narrative Breakdown / Types of Narrative / Player Agency
7) Narrative Design in Hyper-casual / Casual Games w/Resul Alıcı
8) Types of Structure / Implementations in Games Assignment 4
9) Workshop: Assignment 4: Story Structure feedback Feedback Session
10) Dialogue Writing
11) Cutscenes / Cinematics
12) Breaking Down the "Quest"
13) Tools of Narrative / What we did in Cultic Games w/Burak Ant Kılıç
14) Analyzing Game Concept Document Assignment 5

Kaynaklar

Ders Notları:
Diğer Kaynaklar: -Skolnick, E (2014). Video Game Story Telling_What Every Develoer Needs to Know about Narrative Tecnhiques_Watson-Guptill -Bryant, R.D., Giglio K (2015). Slay the Dragon_Writing Great Video Games Michael Wiese Productions -Heussner, Finley, Lemay, Hepler (2015). The Game Narrative Toolbox_Focal Press Game Design Workshops

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 1 % 20
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi 3 % 30
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı