ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GAD3009 | Oyunlar için Yazarlık | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BARBAROS BOSTAN |
Dersin Amacı: | GAD3009, oyun geliştirme sektöründe Anlatı Tasarımcısı olmanın gerektirdiği beceri ve görevleri sınıfa tanıtmayı ve onlara “Anlatı Tasarımı” kavramı hakkında kapsamlı bir anlayış sağlamayı amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Ders boyunca, öğrencilere kendi hikayelerini tasarlamayı ve sunmayı öğretmek için Dünya İnşası, Karakter Tasarımı, Öykü Yapısı Modelleri ve Diyalog Yazma gibi terimler, temel alıştırmalar ve çağdaş oyun tarihinden örnekler yardımıyla analiz edilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Introduction to the course | ||
2) | Brief history of Narrative Design and an overview of terms in the field | ||
3) | Concept / Pitching / Writing a Game Pitch Document / Roles in a game studio | Assignment 1 | |
4) | Worldbuilding / Analyzing a World Overview Template | Assignment 2 | |
5) | Character Creation / Conflict / Fuel of the Story | Assignment 3 | |
6) | Game Narrative Breakdown / Types of Narrative / Player Agency | ||
7) | Narrative Design in Hyper-casual / Casual Games w/Resul Alıcı | ||
8) | Types of Structure / Implementations in Games | Assignment 4 | |
9) | Workshop: Assignment 4: Story Structure feedback Feedback Session | ||
10) | Dialogue Writing | ||
11) | Cutscenes / Cinematics | ||
12) | Breaking Down the "Quest" | ||
13) | Tools of Narrative / What we did in Cultic Games w/Burak Ant Kılıç | ||
14) | Analyzing Game Concept Document | Assignment 5 |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: | -Skolnick, E (2014). Video Game Story Telling_What Every Develoer Needs to Know about Narrative Tecnhiques_Watson-Guptill -Bryant, R.D., Giglio K (2015). Slay the Dragon_Writing Great Video Games Michael Wiese Productions -Heussner, Finley, Lemay, Hepler (2015). The Game Narrative Toolbox_Focal Press Game Design Workshops |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 20 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 3 | % 30 |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |