İLERİ OYUNCULUK (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GAD3008 Çoklu Oyuncu Oyun Geliştirme Güz 2 2 3 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. GÜVEN ÇATAK
Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilere ağ bağlantılı çevrimiçi oyunların mimarisinin ayrıntılı bir keşfini sağlar. Bu derste, iyi bilinen dört çok oyunculu oyun mimarisi, artıları ve eksileri ile birlikte analiz edilecektir. Öğrenciler, bu çok oyunculu mimarileri ve bunları hangi oyun türlerinde ne zaman kullanacaklarını ve ağ bağlantılı oyunlarda arka planda verilerin nasıl senkronize edildiğini öğreneceklerdir. Bu dersin temel amacı, sahada aktif olarak kullanılan temel çok oyunculu oyun mimarilerini anlamak ve eğitmen eşliğinde Unity 3D'de küçük kapsamlı çok oyunculu bir oyun oluşturmaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Ağ bağlantılı oyunlar hakkında bir anlayış geliştirebilecek,
2. En popüler çok oyunculu oyun mimarilerini inceleyebilecek,
3. Çok oyunculu bir oyun yapmak için temel yapı taşlarını öğrenecek,
4. Verilerin İnternet üzerinden nasıl gönderildiğini ve diğerlerini nasıl aldığını öğrenecek,
5. Unity 3D'de veri aktarımı örnekleri, dönüştürme ve karakter senkronizasyonu yapabilecek,
7. Unity 3D'de çok küçük kapsamlı bir çok oyunculu oyun geliştirebileceklerdir.

Dersin İçeriği

Unreal Engine veya başka bir şey kullanıyorsanız, bu derste tüm sunucu - istemci oyun mantığını öğrendiğiniz için çok oyunculu mimarileri kendi oyununuza uygulayabilirsiniz. Ancak, Foton Ağı adı verilen tüm ağ işlemi için üçüncü taraf çözümünü kullanacağız. Bu ders için, Mirror vb. gibi başka bir çözümün kullanılması tamamen kabul edilebilir. "Ama biz sadece Photon Network ve Unity3D'yi ele alacağız". Bunun dışında Unity & Photon'dan başka bir şey seçerseniz, uygulama ve nihai projelerinizle ilgili sorumluluk yine size aittir.

Öğrenme Metodları: Ders, Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje, Problem Çözme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş Ders Programı İnceleme. Beklentiler.
2) Ağ Oluşturmaya Giriş. İnternet, TCP, UDP Sunum Konusu 1
3) Çok Oyunculu Oyun Mimarileri. Dört Ana Mimarinin artıları ve eksileri. Sunum Konusu 2
4) Yerel Çok Oyunculu Oyunlar. Örnekler, Farklılıklar. Sunum Konusu 3
5) LAN, P2P. Örnekler, Farklılıklar. Sunum Konusu 4
6) Özel Sunucu. Örnekler, Farklılıklar Sunum Konusu 5
7) Vize Sunumları Ara Sınav
8) Kısa bir Unity 3D dersi için sonraki derslerde gerekli bileşenler. Sunum Konusu 6
9) Çok oyunculu oyunumuz için temel bilgiler. Unity3D için çok oyunculu çözümler. Photon Framework kurulumu. Sunum Konusu 7
10) İstemciler / Sunucu Arasında Veri Senkronizasyonu. Uzak prosedür çağrıları. Sunum Konusu 8
11) Make an online chat system in Unity 3D. - Creating environment for our game. - Creating characters for our game. Presentation Topic 9
12) Karakter pozisyonu ve rotasyon senkronizasyonu. Özel veri senkronizasyonu. Sunum Konusu 10
13) Final projesi üzerine uygulamaya dayalı soru-cevap oturumları.
14) Final Projeleri Sunumları. Sunumlar Son Sürüm

Kaynaklar

Ders Notları: There will be no course book, but there will be several academic articles, blogs, and video resources. Expect an average of 20 pages of reading and/or a video to be completed before each class.
Diğer Kaynaklar: Hocking, J. (2015). Unity in action: Multiplatform game development in C# with Unity 5. Manning. Bond, J. G. (2014). Introduction to game design, prototyping, and development: From concept to playable game with Unity and C# (1st ed.). Addison-Wesley Professional.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama 7 % 10
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum 1 % 15
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 5 % 25
Ara Juri % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 7 3 21
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 4 4 16
Sunum / Seminer 1 3 3
Proje 0 0 0
Ödevler 4 4 16
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 5 5 25
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 133

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Öğrenciler, oyunculuk alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak alanına özgü kuramsal, tarihsel, estetik bilgiye sahip olurlar.
2) Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahip olurlar ve kendi alanlarında, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlarlar.
3) Sahne sanatları konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
4) Oyunculuk konusunda soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
5) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
6) Yerelden evrensele çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
7) Oyunculuk alanının ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar ve alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirebilirler.
8) Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler.
9) Alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını eleştirel yöntemler kullanarak sorgulayabilirler.
10) Oyunculuk alanı konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler.
11) İnterdisipliner sanat anlayışı çerçevesinde özgün yapıtlar ortaya koyabilirler.
12) İleri Oyunculuk programı ve içinde bulunan birimler çerçevesinde, alanında evrensel platformda yer alabilecek donanıma sahip bireyler haline gelirler.
13) İleri Oyunculuk Programı bünyesinde, çalışılan alana göre; oyunculuk alanında yetkin teknik bilgiye sahip olurlar.