ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GAD3004 Gelişmiş Oyun Sesi ve Müziği Güz 2 2 3 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi GÜVEN ÇATAK
Dersin Amacı: Bu ders, Müzik Oyunu türünde oyun mekaniklerini ve anlatıyı göz önünde bulundurarak yaratıcı ses olanaklarını araştırır ve bireysel gruplar tarafından seçilen araştırma konularına odaklanarak öğrencilerin bakış açısını genişletir. Ara sınav grup sunumları ve dönem boyunca tartışılan kavramlar göz önünde bulundurularak, işbirlikçi bir Sesli Oyun deneyimi oluşturularak ders tamamlanır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Introduction to Audio Games Class curriculum evaluation Class regulations
2) Audio Game History and Case Studies Accessibility Midterm Presentation Topics: Wwise, ModTrackers, Orca Live Coding, Reaper and Sound Art Concepts
3) Narrative and Sound Arts Soundscapes and Ambience Design Resources
4) Audio Game Final Project: Story Ideas, Mechanics and Development Team Selection
5) Audio Game Final Project: Assessing the Game Design Ideas (Team 4) Building a Sonic Library
6) Midterm Presentations
7) Audio Games Development I: Implementing the Story Idea (Team 4 and Technical Artists)
8) Audio Games Development II: Prototyping and Development (Technical Artists)
9) Audio Games Development III: Sound Design Assesment and Audio Assets (Team 3)
10) Audio Games Development IV: Music Production Assesment and Implementation (Team 1)
11) Audio Games Development V: Wwise Implementation and Asset Management (Team 2)
12) Final Project Progress and Evaluation
13) Final Project Progress and Evaluation
14) Final Project Progress and Evaluation

Kaynaklar

Ders Notları: https://www.agarchive.net https://www.audiogamejam.org https://www.game-accessibility.com/game-genre/audiogame/
Diğer Kaynaklar: https://dl.acm.org/citation.cfm?id=3205431 https://www.researchgate.net/publication/296643157_Design_Guidelines_for_Audio_Games

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Ara Juri % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı