ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GAD2016 | Oyunlar için 3D Animasyon | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. SERVER ZAFER MASALCI |
Dersin Amacı: | Bu dersin temel amacı Maya arayüzü, nesnelerle çalışma, nesnelerin nasıl canlandırılacağı gibi başlıklar halinde Maya'nın temellerini öğretmektir: |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersi seçen öğrenciler; Oyun teorisini, motorları ve temel bir boru hattını öğrenir. Öğrenciler oyuncu ve düşman animasyonları yaratırlar. Her hafta grafiklerinin (.fbx formatıyla) güncel bir işini ingilizce olarak göndermelidirler. Ayrıca yeni oyunlar oynamalılar ve sevdikleri ve hoşlanmadıklarını tartışmaya hazır olurlar. |
Bu ders animasyonda hem teorik hem de pratik uygulamaları konu başlığı olarak içermektedir. Animasyon prensiplerine girişte öğrenilenler, basit objelere uygulanır. Öğrenciler farklı ağırlıkta topları hareket ettirerek, çekici kamyonlarla, basit bir karakterin kalçaları ve bacaklarını canlandırarak, zamanlama, yaylar, boşluklar, ağırlık, yerçekimi, sürükleme, ikincil eylem, üst üste binme, takip etme, squash ve streç gibi ögeleri kavrarlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Introduction to Maya | ||
2) | Introduction to 3D Animation | ||
3) | Animating Basic Objects 1 | ||
4) | Animating Basic Objects 2 | ||
5) | Body Mechanics | ||
6) | Animating Basic Characters 1 | ||
7) | Animating Basic Characters 2 | ||
8) | Animating Intermediate Characters 1 | ||
9) | Animating Intermediate Characters 2 | ||
10) | Game Animation Analysis 1 | ||
11) | Animating Advanced Characters 1 | ||
12) | Body Acting and Character Performance | ||
13) | Introduction to Game Animation | ||
14) | Final Project: Implement to Game | ||
15) | Final Project Evaluation |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 15 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 35 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 6 | 78 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 126 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |