SPORCU BESLENMESİ (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GAD2007 2D Oyun Sanatı Güz 2 2 3 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. GÜVEN ÇATAK
Dersin Amacı: Bu ders öğrencilere tasarımın temellerini ve 2B sanat ve tasarımla yaratıcı problem çözmeyi öğretmeyi amaçlamaktadır. Öğrenciler Photoshop'u tasarım ve sanat amaçlı kullanmayı öğrenecek, oyun tasarımı için varlıklar oluşturmayı öğreneceklerdir. Öğrenciler ayrıca bir dijital oyunun farklı yönleri için hoş görüntüler ve uygun tasarımın nasıl oluşturulacağını da öğreneceklerdir.
Form, şekil, kompozisyon, ışık ve gölge, renk teorisi, perspektif ve dijital boyama teknikleri bu derste incelenecek olan temel temellerdir. Tasarımın yanı sıra, fotoğraf referanslarının nasıl araştırılacağı ve kullanılacağı, seçilen projeye uygun sahneler ve varlıklar oluşturulması.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Şekil ve tasarım dilini değerlendirmeyi bilecek,
2. Şekilleri ve oranları ve bunların tasarım üzerindeki etkilerini tanımlamayı becerecek,
3. Kavramsal fikirleri etkili bir şekilde görsel materyallere dönüştürmeyi başaracak,
4. Dijital oyun tasarım projelerinin çeşitli amaçları ve gereksinimleri için uygun tasarım fikirlerini uygulamayı yapabilecek,
5. Eşsiz ve özgün tasarım fikirleri elde etmek için görüntüleri ve referansları manipüle edin ve bu bulguları bir proje içinde uygulamayı gerçekleştirebilecek,
6. Yaratıcı bir projenin sınırları içinde çalışmayı öğrenecek,
7. Fikir iletişimi ve hikaye anlatımı için işlevsel, ilginç ve amaçlı kompozisyonlar tasarlamayı öğrenecek,
8. Hikaye anlatımı amacıyla ışık ve aydınlatmayı değerlendirmeyi başaracak,
9. Renk teorisini uygulayın ve bilinçli olarak renk paletini tasarlayın veya projeler için renk seçimleri yapmayı başarabilecek,
10. Profesyonel sunumları tanır ve uygular ve sanat ve tasarım materyallerini sunmak için formatlar oluşturmayı öğrenecektir.

Dersin İçeriği

Bu, uygulamalı bir 2D sanat ve tasarım dersidir. Ders yüz yüze yapılacaktır. Yüz yüze derslerde dersten sorumlu olan öğrencilerin ders saatleri içerisinde dersi sınıfta takip etmeleri beklenmektedir. Ders anlatımlarının yanı sıra projeler de derse katkı sağlayacaktır.

Öğrenme Metodları: Ders, Uygulama, Vaka Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş Dönem projesi için bir konsept oluşturulması
2) Photoshop'u bir tasarım aracı olarak kullanma. Moodboard Oluşturma. Dönem projesine başlama demosu Gelecek hafta için sunum hazırlanacak
3) Dönem projesi incelemeleri ve geri bildirim. Karakter tasarımına giriş. Öğrenci sunumları ve geri bildirim.
4) Temel perspektif. Şekiller nasıl gözlemlenir ve kullanılır. Haftanın konusu üzerine demo.
5) Form ve Şekil; ışık ve gölgeler. Haftanın konusu üzerine demo.
6) Renk temelleri ve renk teorisi. Haftanın konusu üzerine demo. Vize sunumları gelecek hafta yapılacak.
7) Midterm Presentations and review. Student presentations and feedback.
8) Sanat ve tasarım için kompozisyon. Çevre konseptleri oluşturma. Haftanın konusu üzerine demo.
9) İleri boyama teknikleri: - Üzeri Boya Tekniği - Fotobozma Tekniği Haftanın konusuyla ilgili demo.
10) Oyunlar için arka plan sanatı. 2D UI Tasarımı. Haftanın konusu üzerine demo.
11) Aydınlatma yoluyla hikaye anlatımı. Mockup sahne oluşturma. Haftanın konusu üzerine demo.
12) Renkler aracılığıyla hikaye anlatımı. Haftanın konusu üzerine demo.
13) Projenin tamamlanması ve Sunum formatları. Haftanın konusu üzerine demo. Final sunumları gelecek hafta yapılacak
14) Proje sunumları ve değerlendirmeleri. Öğrenci sunumları ve geri bildirimler.

Kaynaklar

Ders Notları: Alexander, R. (2006). Drawing and Painting Fantasy Landscapes and Cityscapes. Barron's. Ocvirk, O. (1968). Art fundamentals: Theory and practice. W. C. Brown Co. Bang, M. (2016). Picture this: How Pictures Work. Chronicle Books.
Diğer Kaynaklar: www.artstation.com/learning - Tons of quality digital art courses and tutorials

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 7 5 35
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 116

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak.
2) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek.
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak.
4) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak.
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak.
6) Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak.
7) Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek.
8) Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak.
9) Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak.
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak.
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek.
12) Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek.