ODYOMETRİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ODY1002 | Denge ve İşitme Fizyolojisi II | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi FIRAT KARA |
Dersin Amacı: | İşitme ve konuşma organlarının periferden sentrale kadar uzanan yapılarının anatomik ve fizyolojik özellikleri konusunda öğrencileri bilinçlendirmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) İşitme kavramı ve işitmeyle ilgili organların yapısı ve işlevini açıklayabilecektir. 2) Orta kulak ve Östaki fonksiyonlarını ile işitmede etkisini öğrenecektir. 3) Denge kavramını ve oluşumunu bilecektir. 4) Doğrusal hızlanmaya verilen yanıtları bilecektir. 5) Bireyin bulunduğu uzayla denge oluşumunu ilişkilendirebilecektir. |
Burun anatomisi, burun fizyolojisi, östaki fonksiyonları, denge anatomisi, denge fizyolojisi gibi konular bu ders kapsamındadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Burun anatomisi - I | Yok | |
2) | Burun anatomisi - II | Yok | |
3) | Burun anatomisi - III | Yok | |
4) | Burun fizyolojisi - I | Yok | |
5) | Burun fizyolojisi - II | Yok | |
6) | Burun fizyolojisi - III | Yok | |
7) | Östaki fonksiyonları - I | Yok | |
8) | Östaki fonksiyonları - II | Yok | |
9) | Denge anatomisi - I | Yok | |
10) | Denge anatomisi - II | Yok | |
11) | Denge anatomisi - III | Yok | |
12) | Denge fizyolojisi - I | Yok | |
13) | Denge fizyolojisi - II | Yok | |
14) | Denge fizyolojisi - III | Yok |
Ders Notları: | 1) James Pickles (2012) An Introduction to the Physiology of Hearing. 2) Donald R. Fuller, Jane T. Pimentel and Barbara M. Peregoy (2012)Applied Anatomy and Physiology for Speech-Language Pathology and Audiology. |
Diğer Kaynaklar: | 1) Anthony Seikel, Douglas W. King and David G. Drumright (Jun 4, 2009),Anatomy and Physiology for Speech Language and Hearing,Delmar,USA. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 1 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 42 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 42 | |
Sunum / Seminer | 2 | 8 | |
Proje | |||
Ödevler | 14 | 42 | |
Küçük Sınavlar | 3 | 12 | |
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 1 | 2 | |
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 1 | 2 | |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Odyometri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | 5 |
2) | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | 5 |
3) | Odyometri alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | 1 |
4) | Odyometri alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | 2 |
5) | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | 3 |
6) | Odyometri alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | 4 |
7) | Odyometri alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. | 3 |
8) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. | 3 |
9) | Bir yabancı dili en az Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | 2 |
10) | Alanının gerektirdiği temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
11) | Odyometri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. | 5 |
12) | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | 1 |
13) | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 4 |
14) | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | 2 |