ODYOMETRİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ODY1001 | Denge ve İşitme Fizyolojisi I | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. FIRAT KARA |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı işitme ile ilgili anatomik yapıların tanınmasını, bu yapıların fizyolojilerinin kavranmasını ve işitme duyusunun nasıl geliştiğinin anlaşılmasını sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamladığınızda aşağıdakileri yapabiliyor olacaksınız. 1 ) İşitmenin sağlanmasında görev alan anatomik yapıları tanır. 2) İşitme sistemine ait anatomik yapıların fonksiyonlarını bilir. 3) İşitsel sinyallerin nasıl taşındığını ve merkezi sinir sistemi ile bağlantılarını açıklar. 4) Santral işitme sisteminin diğer duyulara ve bilişsel becerilere katkılarını bilir. 5) İşitsel mekanizmaların konuşma üretimi üzerindeki etkisini kavrar. |
Kulak anatomisi (dış kulak, orta kulak, iç kulak), işitme fizyolojisi, larinks anatomisi, larinks fizyolojisi, disfoniler, konuşma fizyolojisi gibi konular bu dersin kapsamındadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Denge ve İşitme Fizyolojisi Dersine Giriş | ||
2) | İşitme ve Ses ile İlgili Temel Kavramlar | ||
3) | Kafa İskeleti Anatomisi | ||
4) | Dış Kulak Anatomisi | ||
5) | Orta Kulak Anatomisi | ||
6) | Orta Kulak Mekanizmaları | ||
7) | İç Kulak Anatomisi I | ||
8) | Ara Sınav | ||
9) | İç Kulak Anatomisi II | ||
10) | İç Kulak Fizyolojisi | ||
11) | Denge ile İlişkili Anatomik Yapılar | ||
12) | Santral Sistem Anatomisi | ||
13) | Santral İşitme Sistemi I | ||
14) | Santral İşitme Sistemi II |
Ders Notları: | 1) PowerPoint sunu dosyaları |
Diğer Kaynaklar: | 1) Qing, Z., & Mao-Li, D. (2009). Anatomy and physiology of peripheral auditory system and commen causes of hearing loss. Journal of Otology, 4(1), 7-14. 2) Møller, A. R. (2012). Hearing: anatomy, physiology, and disorders of the auditory system. Plural Publishing. 3) Hoit, J. D., & Weismer, G. (2016). Foundations of speech and hearing: Anatomy and physiology. Plural Publishing. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 15 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 161 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Odyometri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | 5 |
2) | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | 5 |
3) | Odyometri alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | 1 |
4) | Odyometri alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | 2 |
5) | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | 3 |
6) | Odyometri alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | 3 |
7) | Odyometri alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. | 3 |
8) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. | 2 |
9) | Bir yabancı dili en az Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | 1 |
10) | Alanının gerektirdiği temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 |
11) | Odyometri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. | 3 |
12) | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | 3 |
13) | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 2 |
14) | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | 2 |