MÜZİK (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BES5016 Beslenme Antropometrisi Güz 2 2 3 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi İLAYDA ÖZTÜRK ALTUNCEVAHİR
Dersin Amacı: Sporcularda antropometrik ölçüm yöntemleri ve beslenme arasındaki ilişkiyi anlamak ve sporcuların beslenme gereksinimlerini belirlemek için antropometrik yöntemlerin kullanımını öğretmektir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Antropometrik ölçüm yöntemlerini tanımlayabilme
2.Antropometrik ölçüm tekniklerinin ve sonuçlarının sporcuların beslenme durumu ve performansı üzerindeki etkilerini açıklayabilme
3.Antropometrik ölçüm tekniklerini iki farklı protokolle uygulayabilme
4.Farklı spor dallarında ve yaş gruplarında vücut kompozisyonu bileşenlerine yönelik sonuçları analiz edebilme
5.Farklı spor dallarına göre beslenme durumunun planlanmasında kullanılabilecek antropometrik ölçümleri planlayabilme
6.Antropometrik ölçümlerin uygulanması sırasında etik yaklaşım gösterebilme
7.Bilimsel literatürü takip ederek antropometrik ölçüm yöntemleri ve beslenme arasındaki ilişkiyi değerlendirme

Dersin İçeriği

Sporcularda antropometrik ölçüm yöntemleri ve değerlendirme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Antropometri, kinantropometri ve diğer disiplinlerle ilişkisinin incelenmesi.Proje çalışmasının özelliklerinin açıklanması.
2) Vücut kompozisyonu ölçüm yöntemleri, yeni yaklaşımlar; bilimsel yayınların incelenmesi.
3) Kinantropometri, büyüme ve gelişme süresi bilimsel yayınların incelenmesi.
4) Kinantropometri, beslenme ve sağlık ilişkisi, bilimsel yayınların incelenmesi.
4) Kinantropometri, spordaki önemi, fiziksel performans ve beslenme durumu, bilimsel yayınların incelenmesi.
6) ISAK ve Ant Stand Referans Manuel (ASRM) vücut kompozisyonu anatomik noktalar
7) Antropometrik ölçümler - Uzunluk ve vücut ağırlığı ölç. (ISAK ve ASRM)
8) Antropometrik ölçümler - Çap ölçümleri (ISAK ve ASRM)
9) Antropometrik ölçümler - Çevre ölçümleri (ISAK ve ASRM)
10) Antropometrik ölçümler - Der kıvrım kalınlığı ölçümleri (ISAK)
11) Antropometrik ölçümler - Der kıvrım kalınlığı ölçümleri (ASRM)
12) Heat Carter Somatotip Ölçüm Yöntemi Hesap ve Somatokarta İşlenmesi
13) Phantom plan: Proportion, sporda Z-scores , O-scale system
14) Kinantropometri ve istatistik yöntemler, TEM

Kaynaklar

Ders Notları: Lukaski, H. C. (2017). Body Composition: Health and Performance in Exercise and Sport. CRC Press. Marfell-Jones MJ, Stewart AD, De Ridder JH. (2012). International standards for anthropometric assessment, Wellington, New Zealand, International Society for the Advancement of Kinanthropometry. Ackland, T. R., Elliott, B., & Bloomfield, J. (2009). Applied anatomy and biomechanics in sport. Human Kinetics. Vivian H. Heyward - Dale R. Wagner (2004). Applied Body Composition Assessment- - Human Kinetics- USA-Second Ediction. Arthur Stewart; Mike Marfell-Jones; International Society for Advancement of Kinanthropometry.Lower Hutt, New Zealand : International Society for the Advancement of Kinanthropometry, 2011.
Diğer Kaynaklar: Lukaski, H. C. (2017). Body Composition: Health and Performance in Exercise and Sport. CRC Press. Marfell-Jones MJ, Stewart AD, De Ridder JH. (2012). International standards for anthropometric assessment, Wellington, New Zealand, International Society for the Advancement of Kinanthropometry. Ackland, T. R., Elliott, B., & Bloomfield, J. (2009). Applied anatomy and biomechanics in sport. Human Kinetics. Vivian H. Heyward - Dale R. Wagner (2004). Applied Body Composition Assessment- - Human Kinetics- USA-Second Ediction. Arthur Stewart; Mike Marfell-Jones; International Society for Advancement of Kinanthropometry.Lower Hutt, New Zealand : International Society for the Advancement of Kinanthropometry, 2011.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Ara Juri % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Müzik alanında nazari ve uygulamalı yetkinliğin artması.
2) Müzikoloji çalışmalarını değerlendirebilme ve üretebilme yetisinin kazanılması.
3) Müzik teorisi, armoni ve form bilgisi konularında yetkinlik kazarak, bu bilginin analiz ve üretim alanında kullanılabilmesinin sağlanması.
4) Müzik alanına içkin olan disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. Alt-disiplinleri bir arada değerlendirebilme.
5) Müzik alanında hakim olan evrensel ölçütleri takip edebilme becerisi kazanma ve uluslararası platformlarda yer alabilecek donanıma sahip olma.
6) İcra bilgilerinin yanında akademik araştırma ve ürün ortaya koyma yöntemleri konusunda bilgiler edinebilme. Proje, tez, makale, bildiri gibi farklı ürünlerde eserler verme.