ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BES5011 | Fonksiyonel Gıdalar | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi İLAYDA ÖZTÜRK ALTUNCEVAHİR |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, fonksiyonel besin kavramının tanımı, tarihsel gelişimi ve farklı ülkelerdeki uygulamalarını tartışmak ve fonksiyonel besin bileşenlerinin kimyasal ve biyolojik özelliklerini inceleyerek, bu bileşenlerin insan sağlığı üzerine olası etkilerini değerlendirmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersin sonunda öğrenciler; 1) Fonksiyonel besinlerin tanımı öğrenirler, 2) Fonksiyonel besinlerin sınıflandırılmasını öğrenirler, 3) Fonksiyonel besinlerin sağlıkla ilişkisini öğrenirler, 4) Fonksiyonel besinlerin çeşitli hastalıklarla ilişkisini ve potansiyel etkilerini öğrenirler. |
Fonksiyonel besin kavramı & EFSA ve ADA'nın tanımlarının tartışılması, Diyet Posası - Çözünür posa, Çözünmez Posa, Prebiyotikler & Probiyotikler, Bitkisel steroller & Stanoller, Polifenoller - Flavonoidler - Fitoösterojenler - Soya - Karotenoidler - Kükürtlü Bileşikler, Diyet Yağ Asitler - Omega-3 PUFA, CLA, MUFA konularını içermektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Dersin tanıtımı, beklentilerin değerlendirilmesi | ||
2) | Fonksiyonel besinlerin tanımı, EFSA ve ADA'nın tanımlarının tartışılması | ||
3) | Diyet lifi, Prebiyotikler & Probiyotikler | ||
4) | Bitkisel steroller & Stanoller Polifenoller - Fitoösterojenler, Soya | ||
5) | Karotenoidler - Karotenler, Kükürtlü bileşikler Diyet Yağ Asitler - Omega-3 PUFA, CLA, MUFA | ||
6) | Fonksiyonel besinlerin hastalıklarla ilişkisi | ||
7) | Fonksiyonel besinlerin hastalıklarla ilişkisi | ||
8) | Ara Sınav | ||
9) | Öğrenci Sunumları | ||
10) | Öğrenci Sunumları | ||
11) | Öğrenci Sunumları | ||
12) | Öğrenci Sunumları | ||
13) | Öğrenci Sunumları | ||
14) | Öğrenci Sunumları |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: | 1) Konu ile ilgili süreli yayınların güncel sayılarında yayınlanan makaleler 2) Handbook of NutraceuticalsandFunctionalFoods. Wildman REC(ed), CRC Press, 2001 3) Functional Foods Conceptto Product. Gibson GR and Williams CM (ed), CRC Press, 2000. 4) Functional foods Ed. Glenn R G,Christian MW. Woodhead publishing limited,2000. 5) ILSI EUROPE CONCISE MONOGRAPH SERIES Functional Foods From Science to Health and Claims,2008. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 10 |
Rapor Teslimi | 1 | % 20 |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 90 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 10 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 11 | 154 |
Sunum / Seminer | 1 | 2 | 2 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 1 | 1 | 1 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 200 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |