ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
VCD3128 | Ambalaj Tasarımı | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. DİDEM WONG |
Dersin Amacı: | Dersin temel amacını ambalaj tasarımındaki sürecin ürün tanımlama, sunum ve üretimdeki rolünün anlaşılması şekillendirmektedir. Tipografi, illüstrasyon, tasarım ve malzemenin üç boyutlu formlara uygulanması gibi zorluklar projeler üzerinden çözüme ulaştırılmaktadır. Dersi alan öğrencilerin Grafik Tasarım dersini almış olmaları faydalı olur. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Konsept görselleştirmek. 2) Varolan kimliği uygulamak ve kurumsal kimlik tasarlamak. 3) Yüzey grafikleri tasarlamak üzere üç boyutlu formlar üzerine tipografi, illüstrasyon, imge ve malzeme uygulamak. 4) Tipografi, renk ve strüktürle çalışarak kompozisyon becerisi göstermek. 5) Model yapımı, kurgu kalıbı oluşturma becerisi göstermek. 6) Ambalajda kullanılan biçimleri ve malzemeleri tanımak. 7) Üç boyutlu tasarımların ve yüzeylerin oluşumuyla ilgili eleştirel düşünme becerisi göstermek. 8) Hedef kitle ve hedef kitlenin işlevini tasarım ile ilişkilendirmek. 9) Hedef kitleye başarılı sunum teknikleri becerisi göstermek. |
Ambalaj tasarımı kültürel evrensel gelişim üzerinden ele alınır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş, ders işleyişine bakış, beklentiler | ||
2) | Ambalaj tasarımı süreci ve reklam iletişimdeki işlevi. Ambalaj tasarımı örnekleri gösterilmesi. Proje 1: Istanbul Ambalaj Tasarımı Araştırması | ||
3) | Hedef kitle ve hedef kitlenin işlevini tasarım ile ilişkilendirmek. Müşterinin hedefini belirlemek ve fikir tanımlamak. Proje 1 süreç. Konsept geliştirme Hedef kitle | Ambalaj için beş farklı yüzey grafik çalışması (grid) | |
4) | Renk Felsefesi Proje 1 süreç. | Ambalaj Tasarımı Araştırması Sunumu | |
5) | Maketi sonlandırmadan önce sunum stratejileri planlama ve kurgulama. Proje 1 in süreç. Ambalaj için beş farklı yüzey grafik çözümleme (grid) Toplu tartışma ve eleştiriler | Maket yapımı | |
6) | Yapısal bütünlük ve görüntü estetiği tasarımı. Yüzey grafikleri tasarlayarak üç boyutlu formlar üzerine tipografi, illüstrasyon, imge ve malzeme uygulamak. Proje 1 süreç. Kompozisyonel sorunlar ve çözümler Toplu tartışma ve eleştiriler | Maketin son ölçülendirilmesi | |
7) | Proje 1 TESLİM Proje 2: Su | ||
8) | Proje 1 için sergileme ve sunum yöntemleri: Fotoğraf/Çıktı teslimi | Proje 1 için sergileme ve sunum yöntemleri: Fotoğraf/Çıktı teslimi | |
9) | Identify target markets and its function in relationship to design. Defining concepts and objectives for the client. Project 2 in progress. Concept development Target audience | Ambalaj için beş farklı yüzey grafik çalışması (grid) | |
10) | Maketi sonlandırmadan önce sunum stratejileri planlama ve kurgulama. Proje 2 süreç. Ambalaj için beş farklı yüzey grafik çözümleme (grid) Toplu tartışma ve eleştiriler | Maket yapımı | |
11) | Yapısal bütünlük ve görüntü estetiği tasarımı. Yüzey grafikleri tasarlayarak üç boyutlu formlar üzerine tipografi, illüstrasyon, imge ve malzeme uygulamak. Proje 2 süreç. Kompozisyonel sorunlar ve çözümler Toplu tartışma ve eleştiriler | Maketin son ölçülendirilmesi | |
12) | Proje 2 süreç. | ||
13) | Proje 2 süreç | ||
14) | Proje 2 Final teslim tarihinden önce son eleştiriler. | Proje 2 için sergileme ve sunum yöntemleri: Fotoğraf/Çıktı teslimi |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: | How, Print, Communications Arts, CMYK Dergileri. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 20 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 42 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | 13 | 26 | |
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Sunum / Seminer | |||
Proje | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 13 | 26 | |
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 14 | 28 | |
Toplam İş Yükü | 122 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |