ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CNG5101 Rehberlikte Araştırma Yöntemleri Güz 3 0 3 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. MESUT SAÇKES
Dersin Amacı: Bu dersin temel amacı araştırma sürecini (sorun belirleme, veri toplama, veri analizi ve sonuçları yorumlama) incelemek, belli başlı bilimsel araştırma yöntemlerini (deneysel yöntem, tarama yöntemi, ilişkisel yöntem vd.) gözden geçirmek ve öğrencilerin belirli bir konu hakkında araştırma yapabilmeleri için gereken literatür bulma, veri toplama, verileri değerlendirme ve rapor yazma tekniklerini uygulamalı olarak öğrenmelerini sağlamaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Bilimsel araştırma yöntemine ilişkin temel kavramları bilme
2. Araştırma probleminin belirlenmesi ve problem durumunun tanımlanması
3. Araştırma tasarımının oluşturulması
4. Veri toplama yönteminin belirlenmesi /geliştirilmesi
5. Örneklem çerçevesi oluşturulması
6. Veri analizi yöntemlerinin belirlenmesi
7. Verilerin yorumlanması ve araştırma raporunun yazılması

Dersin İçeriği

-Vaka Çalışması
-Teknoloji Destekli Öğrenme
-Okuma
-Simülasyon
-Bireysel Çalışma
-İşbirliğine Dayalı Öğrenme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma ve dersin içeriğiyle ilgili bilgilendirme
2) Eğitim Araştırmalarının Temel İlkeleri [Bilimsel araştırmanın alternatifleri, bilimin işleyişi, eğitim araştırma alanına giriş, araştırma tasarımına genel bir bakış sağlayarak, nicel ve nitel araştırma makalelerinin formatlarına açıklama getirerek nicel ve nitel araştırma sürecinin adımlarını içermektedir.]
3) Problem/Amaç [Araştırma probleminin seçimi ve ölçütler, araştırma probleminin tanımlanması, değişkenler, hipotez, hipotez türleri hipotezin özellikleri, amaç, hipotezlerin oluşturulması, sayıltılar, sınırlılıklar, önem ve operasyonel tanımlar]
4) Literatür Değerlendirmesi [Literatür değerlendirme kaynakları, basılı kaynaklar, veri tabanları, İnternet vb.]
5) Nicel, Nitel ve Karma Araştırma Yöntemleri [Deneysel, tarama, ilişkisel araştırma, nedensel araştırma, olgu bilim, durum çalışması, etnografya vb.]
6) Nicel, Nitel ve Karma Araştırma Yöntemleri [Deneysel, tarama, ilişkisel araştırma, nedensel araştırma, olgu bilim, durum çalışması, etnografya vb.]
7) Örnekleme [Olasılıklı olmayan örnekleme, olasılıklı örnekleme, evrenin tanımlanması, örneklem büyüklüğü, örneklemin temsiliyet gücü]
8) Vize
9) Nitel ve Nicel Ölçüm [Veri Toplama] [Ölçüm neden gerekli, nicel ve nitel ölçüm, ölçüm sürecinin bölümleri, geçerlik ve güvenirlik]
10) Nitel ve Nicel Ölçüm [Veri Toplama] [Ölçüm neden gerekli, nicel ve nitel ölçüm, ölçüm sürecinin bölümleri, geçerlik ve güvenirlik]
11) Nicel ve Nitel Veri Analizi [Nitel veri analizinin basamakları, nitel veri analizi türleri vb.]
12) Araştırmanın Raporunun Yazılması [Araştırma raporu, bilimsel araştırmanın politikası, objektiflik ve değerden bağımsızlık, dipnot, APA, Harvard vb. yazım stillerinin kullanımı]
13) Araştırma Raporlarının Sunulması
14) Araştırma Raporlarının Sunulması

Kaynaklar

Ders Notları:
Diğer Kaynaklar: • Creswell, J. W., & Creswell, J. D. (2017). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Sage publications. • Creswell, J. W. (2015). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research. (5th edition). Pearson: Boston. • Frankel, J. R., & Wallen, E. (2004). How to design and evaluate research in education (7th ed.). Mc Graw-Hill International.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum 1 % 10
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Ara Juri % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 7 98
Sunum / Seminer 1 10 10
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 3 3
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 156

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı