ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CNG5101 | Rehberlikte Araştırma Yöntemleri | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. MESUT SAÇKES |
Dersin Amacı: | Bu dersin temel amacı araştırma sürecini (sorun belirleme, veri toplama, veri analizi ve sonuçları yorumlama) incelemek, belli başlı bilimsel araştırma yöntemlerini (deneysel yöntem, tarama yöntemi, ilişkisel yöntem vd.) gözden geçirmek ve öğrencilerin belirli bir konu hakkında araştırma yapabilmeleri için gereken literatür bulma, veri toplama, verileri değerlendirme ve rapor yazma tekniklerini uygulamalı olarak öğrenmelerini sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Bilimsel araştırma yöntemine ilişkin temel kavramları bilme 2. Araştırma probleminin belirlenmesi ve problem durumunun tanımlanması 3. Araştırma tasarımının oluşturulması 4. Veri toplama yönteminin belirlenmesi /geliştirilmesi 5. Örneklem çerçevesi oluşturulması 6. Veri analizi yöntemlerinin belirlenmesi 7. Verilerin yorumlanması ve araştırma raporunun yazılması |
-Vaka Çalışması -Teknoloji Destekli Öğrenme -Okuma -Simülasyon -Bireysel Çalışma -İşbirliğine Dayalı Öğrenme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Tanışma ve dersin içeriğiyle ilgili bilgilendirme | ||
2) | Eğitim Araştırmalarının Temel İlkeleri [Bilimsel araştırmanın alternatifleri, bilimin işleyişi, eğitim araştırma alanına giriş, araştırma tasarımına genel bir bakış sağlayarak, nicel ve nitel araştırma makalelerinin formatlarına açıklama getirerek nicel ve nitel araştırma sürecinin adımlarını içermektedir.] | ||
3) | Problem/Amaç [Araştırma probleminin seçimi ve ölçütler, araştırma probleminin tanımlanması, değişkenler, hipotez, hipotez türleri hipotezin özellikleri, amaç, hipotezlerin oluşturulması, sayıltılar, sınırlılıklar, önem ve operasyonel tanımlar] | ||
4) | Literatür Değerlendirmesi [Literatür değerlendirme kaynakları, basılı kaynaklar, veri tabanları, İnternet vb.] | ||
5) | Nicel, Nitel ve Karma Araştırma Yöntemleri [Deneysel, tarama, ilişkisel araştırma, nedensel araştırma, olgu bilim, durum çalışması, etnografya vb.] | ||
6) | Nicel, Nitel ve Karma Araştırma Yöntemleri [Deneysel, tarama, ilişkisel araştırma, nedensel araştırma, olgu bilim, durum çalışması, etnografya vb.] | ||
7) | Örnekleme [Olasılıklı olmayan örnekleme, olasılıklı örnekleme, evrenin tanımlanması, örneklem büyüklüğü, örneklemin temsiliyet gücü] | ||
8) | Vize | ||
9) | Nitel ve Nicel Ölçüm [Veri Toplama] [Ölçüm neden gerekli, nicel ve nitel ölçüm, ölçüm sürecinin bölümleri, geçerlik ve güvenirlik] | ||
10) | Nitel ve Nicel Ölçüm [Veri Toplama] [Ölçüm neden gerekli, nicel ve nitel ölçüm, ölçüm sürecinin bölümleri, geçerlik ve güvenirlik] | ||
11) | Nicel ve Nitel Veri Analizi [Nitel veri analizinin basamakları, nitel veri analizi türleri vb.] | ||
12) | Araştırmanın Raporunun Yazılması [Araştırma raporu, bilimsel araştırmanın politikası, objektiflik ve değerden bağımsızlık, dipnot, APA, Harvard vb. yazım stillerinin kullanımı] | ||
13) | Araştırma Raporlarının Sunulması | ||
14) | Araştırma Raporlarının Sunulması |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: | • Creswell, J. W., & Creswell, J. D. (2017). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Sage publications. • Creswell, J. W. (2015). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research. (5th edition). Pearson: Boston. • Frankel, J. R., & Wallen, E. (2004). How to design and evaluate research in education (7th ed.). Mc Graw-Hill International. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 10 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 156 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |