İLK VE ACİL YARDIM (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IAY1004 | Ambulans Servis Eğitimi l | Bahar | 2 | 6 | 5 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. SELMA BAZ |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. TARIK BALCI |
Dersin Amacı: | Öğrencilere; ambulans ekipmanları bilgisini ve yenidoğan, çocuk ve yetişkin acil hastalarda yaşam bulguların değerlendirilerek ilk müdahalelerin yapılabilmesi bilgi ve becerisini kazandırmayı amaçlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - Yaşamsal bulguların değerlendirip acil müdahale yapabilir, - Hastanın durumunu değerlendirebilir, - Primer ve sekonder muayene yöntemlerini uygulayabilir, - Yenidoğan, çocuk ve yetişkin hastalara kardiyopulmoner resüsitasyon uygulayabilir, - Yaralanma durumlarında ambulans ekipmanlarını kullanma yöntemlerini uygulayabilir. |
Bu ders kapsamında hasta yaralı değerlendirmede temel kurallar, primer muayene ve sekonder muayene yapma kuralları, ölümcül ritmler ve acil müdahale, senkop koma nedenleri ve acil müdahale, ambulans ekipmanları gibi konular ele alınacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Hasta yaralı değerlendirmede temel kurallar | ||
2) | Primer Muayene, Sekonder Muayene yapma kuralları | ||
3) | Ölümcül Ritmler ve Acil Müdahale | ||
4) | Senkop Koma Nedenleri ve Acil Müdahale | ||
5) | Senaryo Uygulamaları Ölümcül Ritmler | ||
6) | Senaryo Uygulamaları ve Ölümcül Ritmler | ||
7) | Senaryo Uygulamaları ve Ölümcül Ritmler | ||
8) | Senaryo Uygulamaları ve Ölümcül Ritmler | ||
9) | Senaryo Uygulamaları Senkop Koma Nedenleri | ||
10) | Senaryo Uygulamaları Senkop Koma Nedenleri | ||
11) | Ambulans Ekipmanları ve Vakalarda Kullanımı | ||
12) | Senaryo Uygulamaları | ||
13) | Senaryo Uygulamaları | ||
14) | Senaryo Uygulamaları |
Ders Notları: | Paramedik Gurkan Özel AHA 2015 Kılavuzu |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 10 | % 60 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 20 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 80 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 20 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 8 | 112 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 4 | 8 | 32 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 1 | 1 | 1 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İlk ve acil yardım alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme. | 5 |
2) | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme | 5 |
3) | Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme | 3 |
4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme | 2 |
5) | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme | 1 |
6) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme | 4 |
7) | Alan terminolojisini etkin kullanabilme | 5 |
8) | Ambulansı acil çağrı ve hasta nakiller için hazırlama | 5 |
9) | Acil tıbbi bakım ve girişimleri gerçekleştirme | 5 |
10) | Ön tanı ve hastane öncesi acil tedavi için gereken mesleksel becerileri uygulama | 5 |
11) | Olay yerini değerlendirme becerisine ve bilgisine sahip olma | 5 |