MİMARLIK (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ARC5505 | Proje ve Yapım Yönetimi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi DURNEV ATILGAN YAĞAN |
Dersin Amacı: | Ders kapsamında bina/yapı projelerinin fikir aşaması, tasarım, inşaat ve kullanım/bakım süreçlerinin yönetimi ve organizasyonu konusu incelenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Mimari Tasarım/Yapı projelerinin gelişim süreçlerinin tanımlanması 2) Proje seçim kriterlerinin ve proje başlatma süreçlerinin öğrenilmesi 3) Proje planını ve iş programı oluşturma süreçlerini öğrenmek, 4) Serim ağı tekniği ile iş programı oluşturabilmek, 5) Tasarım ve inşaat süreçleri için risk yönetimi tekniklerini kullanabilmek, 6) Projeyi kapsam, maliyet, nitelik ve süre hedefleri içinde bitirmek için gereken yönetim bilgi setini öğrenmek |
Yapım yönetimi alanında kullanılan proje yönetim süreçleri ve bilgi alanları dersin içeriğini oluşturur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Proje ve yapım yönetimi alanına giriş | ||
2) | Proje yönetim standartları (PMI, PRINCE2) | ||
3) | Proje seçim kriterleri ve stratejik yönetim | ||
4) | Proje, program ve portföy yönetimi, sistemsel olgunluk seviyeleri | ||
5) | Planlama süreçleri ve teknikleri | ||
6) | Development of work schedule (CPM) | ||
7) | İş programı oluşturma (PERT) | ||
8) | Arasınav 1 | ||
9) | Sözleşmeler, proje maliyeti tahmin yöntemleri | ||
10) | Yapım projelerinin safhaları ve proje yöneticisinden beklenenler | ||
11) | İnsan kaynakları yönetimi ve yapım projeleri yönetim organizasyonları | ||
12) | Yapımda kalite yönetimi ve yalın inşaat teknikleri | ||
13) | İletişim yönetimi | ||
14) | Arasınav 2 |
Ders Notları: | 1. Project Management for Design Professionals, Wiiliam G.Ramborth, 2006, AEC Education Publ., Chicago, IL. USA. |
Diğer Kaynaklar: | 1.Project Management for Construction, Chris Handrickson, Prentice Hall, 2008, Pittsburg, USA. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 1 | % 20 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 12 | 3 | 36 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 3 | 6 |
Rapor Teslimi | 1 | 155 | 155 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 200 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyinde kazandığı kuramsal, kavramsal ve kılgısal bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir. | |
2) | Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmaları, bireysel olarak yürütebilir, gurup çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilme becerisine sahip olur. | |
3) | Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmalarda yeni yaklaşımlar geliştirerek yeni bilgiler üretebilir. | |
4) | Alanı ilgili bir tasarım problemine, eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak çözüm üretebilir. | |
5) | Mimarlık tarihinde gerçekleşmiş olguların ya da çağdaş uygulamaların nedenlerinin kültürel, toplumsal, siyasal ya da fiziksel bileşenleri ile analiz ederek değerlendirebilir. | |
6) | Alanı ile ilgili niteliksel ve niceliksel araştırma yapabilir. | |
7) | Alanı ile ilgili yürüttüğü araştırma ya da tasarım önerisinin sonuçlarını yazılı, sözlü ya da diğer görsel medya araçlarını kullanarak sunabilir. | |
8) | Yaşam boyu öğrenme becerilerini geliştirir. | |
9) | Mimarlık disiplininin, toplumsal sorumluluklarının, yasal, etik ve estetik değerlerinin bilincinde olur. |