|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş. Müzik ve Kültür. |
|
2) |
Dilbilim, Fizik, Sosyoloji ve Estetiğe Göre Müzik Kavramı. |
Reading:
“Why We Sing” from Music Instinct by P. Ball |
3) |
Tarihsel Arka Plan: Doğu'da Müzik ve Antik Çağda Müzik
Orta Çağ, Rönesans, Barok Müzik, Klasik ve Romantik Müzik Tarihi Dönemleri |
|
4) |
Tarihsel Arka Plan: Doğu'da Müzik ve Antik Çağda Müzik
Orta Çağ, Rönesans, Barok Müzik, Klasik ve Romantik Müzik Tarihi Dönemleri |
|
5) |
Tarihsel Arka Plan: Doğu'da Müzik ve Antik Çağda Müzik
Orta Çağ, Rönesans, Barok Müzik, Klasik ve Romantik Müzik Tarihi Dönemleri |
|
6) |
BÖLÜM II-SAVAŞ ÖNCESİ DÖNEM
Temel Müzik Teorisi-Ses Fiziği
Temel Müzik Teorisi-Müzikal Terimler |
|
7) |
Modern ve Çağdaş Müzik Tarihi Dönemlerine Giriş Savaş Öncesi Dönem I
Hareket, Teknik, Besteciler:
Post-Wagneryen: Mahler, Strauss
İspanyol Milliyetçiliği: Albeniz, De Falla, Granados
Güney Amerika: Villa-Lobos
İtalya: Puccini
Avrupa'nın Diğer Bölgeleri: Janacek, Sibelius |
|
8) |
Ara Sınav Haftası |
|
9) |
BÖLÜM III-SAVAŞLAR ARASINDAKİ DÖNEM
Amerika'da Savaşlar Arası: Caz, Müzik ve Görsel Sanatlar: Müzikal Tiyatro.
Hareket, Teknik, Besteciler:,Caz Etkili Müzik: Gershwin, Bernstein |
|
10) |
İkinci Dünya Savaşı civarında:
Neue Sachlichkeit, Gebrauchsmusik, Entartete Musik, Electronische Müzik.
İngiliz ve Amerikan Çağdaş Klasik Müziği |
|
11) |
SAVAŞ SONRASI DÖNEM
Seriyalizm, Müzikal İlkelcilik, Fütürizm, Neo-Romantizm, Eklektisizm |
|
12) |
Belirsizlik, Dokuculuk, Bilgisayar Müziği, Minimalizm |
|
13) |
Yeni Basitlik, Yeni Karmaşıklık, Müzikal Tarihselcilik, Rock Etkili Müzik, Rock Müzik ve Pop Müzik |
|
14) |
Gözden geçirme ve Genel Tartışma. |
Screening :
Documentary: The Sound and The Fury: A Century of Modern Music |
15) |
MODERN AND CONTEMPORARY MUSIC IN TURKEY
|
Modern and Contemporary Music in Turkey
Make a Research.
TBA
Final Exam (Exam Date and place TBA)
Submission of Self-Evaluation Papers Resources |
Ders Notları: |
|
Diğer Kaynaklar: |
Secondary Resources:
• Nicholas Cook, The Cambridge History of Twentieth-Century Music
• Nicholas Cook, Music: A Very Short Introduction, Oxford University Press (Çeviri: “Müziğin ABC’si”)
• Peter Wicke, From Mozart to Madonna: A Cultural History of Pop Music
• Burkholder, Grout, Palisca, A History of Western Music, 8th Edition
• Burkholder, Palisca, Norton Anthology of Western Music, 5th Edition
• Weiss, Taruskin, Music in the Western World: A History in Documents • Alex Ross, The Rest is Noise: Music in the 20th Century
• Frisch, Music in the 20th and 21st Centuries
• Ashby, The Future of Modernist Music |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. |
4 |
2) |
Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
4 |
3) |
Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. |
4 |
4) |
Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. |
4 |
5) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
4 |
6) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
4 |
7) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
3 |
8) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
3 |
9) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
3 |
10) |
Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. |
3 |
11) |
Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |
3 |