SOSYAL HİZMET (TÜRKÇE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SOH5001 Sosyal Hizmet Kuramı Bahar 3 0 3 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TUĞCAN DEMİR
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. İSHAK AYDEMİR
Dersin Amacı: Genelci sosyal hizmet bakış açısıyla bireylerle, ailelerle ve gruplarla sosyal hizmet uygulaması için uygulama kuramlarını incelemek, uygulama düzeylerinin teorik çerçevesini kavramak ve bireylerle, ailelerle ve gruplarla sosyal hizmet bilgisi ve becerilerini kazandırmaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Müracaatçıların karşılaştığı sorunlar ve gereksinimleri hakkında bilgi edinir


Müracaatçıların sosyal hizmetin konusu ve amacını öğrenir
Müracaatçılarla sosyal hizmette yardım ilişkisi kurma, yardım sürecine onları dahil etme ve destekleyici bir yaklaşımla sürdürme bilgi ve becerilerini öğreni
Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlama bilgi ve becerisini kazanır
Müracaatçıların sorunlarını çözmek ve gereksinimlerini karşılamak için planlama bilgisini edinir

Dersin İçeriği


Öğrencinin genelci sosyal hizmet yaklaşımı doğrultusunda mesleğin kuramsal temellerini, uygulama esaslarını, birey, grup, aile ve toplumla sosyal hizmet sürecine ilişkin bilgi ve beceri kazanması beklenmektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları: Duyan, Veli. Sosyal Hizmet. SHUD Yayını; Yayın No: 20, 2012, Ankara. Toplum ve sosyal hizmet dergileri Turan, Nihal. Birey Ve Ailelerle Sosyal Hizmet.2010.Aydınlar Matbaacılık. Zastrow, Charles ve Karen-K. Kırst-Ashman (2001). Understanding Human Behavior and the Social Enviroment. Brooks/Cole, Stamford. Kirst-Ashman, K.K. ve Grafton H. Hull, Understanding Generalist Practice, Chicago: Nelson-Hall Publishers, 2002. Duyan, V. (2001) “Sosyal Kişisel Çalışma Uygulamalarında Bilişsel Davranışçı Yaklaşım”. Sosyal Hizmette Yeni Yaklaşımlar ve Sorun Alanları. (Ed. Veli Duyan ve Aliye Mavili Aktaş). Hacettepe Üniversitesi Sosyal Hizmetler Yüksekokulu Yayın No: 008. Ankara
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 0
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 0
Toplam % 0

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı