İŞLETME MÜHENDİSLİĞİ (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ISM6008 İşletme Mühendisliğinde Özel Konular Güz 3 0 3 12
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. GÜL TEKİN TEMUR ASLAN
Dersin Amacı: Bu ders, işletme mühendisliği alanındaki çeşitli konularda güncel bilgileri öğretmek için tasarlanmıştır. Çeşitli seçilmiş konularda seminer araştırmaları hakkında kapsamlı incelemeler yapılacaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler,
I. Günümüzün tesis planlama, yenilikçilik yönetimi, akıllı üretim vb. zorlu konularını ele alabilecek,
II. Günümüzün rekabetçi dünyasındaki önemli güncel konuları ve iş dünyası uygulamalarını ileri yöntemler kullanarak ele alabilecek,
III. İşlemler yönetimi süreçlerini, özellikle, teknoloji tabanlı ortamlarda tanımlamayı başarabilecek,
IV. Tedarik zinciri içindeki aktörlerin rolünü analiz edebilecek,
V. Yeniliğin önemini algılayarak, iş ortamındaki yaratıcılığı artırmanın yollarına dair önerilerde bulunabilecektir.

Dersin İçeriği

Tesis tasarımı ve planlaması, yenilikçilik yönetimi, imalatta akıllı sistemler, lojistik yönetimi, ulaştırma yönetimi

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tesis Planlamaya Giriş
2) Tesis Tasarımı ve Malzeme Taşıma Bilgi Kaynakları
3) Akış Sistemleri, Faaliyet İlişki Diyagramları, Alan Gereksinimleri
4) Zaman etüdü
5) Fabrika Yerleşim Yeri Modelleri
6) Montaj Hattı Dengeleme
7) Tesis Tasarımını Sonlandırma
8) Ara Sınav
9) İmalatta Akıllı Sistemler - Endüstri 4.0
10) Lojistik Yönetimi 1
11) Lojistik Yönetimi 2
12) Yenilikçilik Yönetimi 1
13) Yenilikçilik Yönetimi 2
14) Endüstri Yönetiminde Gelecekteki Eğilimler

Kaynaklar

Ders Notları: Tompkins, White and Bozer, Tanchoco (2010), Facilities Planning; 4th Edition; John Wiley. Stephens M. P. and Meyers F. E. (2010), Manufacturing Facilities Design and Material Handling, 4th Edition, Prentice Hall. Douglas M. Lambert and James Stock, Strategic Logistics Management, 3rd ed. IRWIN. Chopra, Sunil and Peter Meindl. Supply Chain Management. 3rd ed. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall, 2006. Ahmed and Stepherd (2011), Innovation Management: Context, Strategies, Systems and Processes, 1th Edition, Pearson Trott, P. (2013) Innovation Management & New Product Development 5ed., Pearson
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 0 % 0
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 5 % 15
Sunum 0 % 0
Projeler 1 % 25
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 20
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 35
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 65
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 1 3 3
Proje 1 50 50
Ödevler 5 3 15
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 20 20
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 192

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) - Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme.
2) - Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme.
3) -Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme.
4) - Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme.
5) -Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme.
6) - Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma.
7) - Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme.
8) - Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme.
9) - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme.
10) - Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme.
11) - Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme.
12) - Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme.
13) - Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme.
14) - Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme.
15) - Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme.
16) - Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.