HAVACILIK YÖNETİMİ (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISM6004 | Örgütsel Sistemlerin Analizi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi CİHANGİR GÜMÜŞTAŞ |
Dersin Amacı: | Bu ders örgütlerin analizinde temel kavramları öğrenciye tanıtır. Sistem yaklaşımı, sosyal, yapısal, usul ve çevresel yönlerinin incelenmesi ders de ele alınır. Örtülü modüller anlatılır: Organizasyonlar ve Yönetim Sistemleri; , Rasyonel, doğal ve açık sistemleri vurgulayan Temel Örgütsel Sistemleri ve Modeller; Örgütsel Davranış Modelleri; Örgütsel Yapı Modelleri; Sistem Entegrasyonu. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, - Organizasyon olgusun hakkında bilgi sahibi olabilecekler; - Farklı teorik perspektifleri öğrenebilecekler - Farklı perspektifleri vakalara uygulayabilecekler. |
Bu ders örgütsel sistemlerle ilgili çeşitli konuları kapsar. Bu konulardan bazıları karar verme, örgüt kuramı, ağlardır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Örgütsel Sisteme Giriş | Vakalar ve ders notları | |
2) | Örgütsel Yapılar | Vakalar ve ders notları | |
3) | Örgütsel Strateji | Vakalar ve ders notları | |
4) | Örgütsel Karar Verme | Vakalar ve ders notları | |
5) | Örgütsel Öğrenme | Vakalar ve ders notları | |
6) | Örgütsel kültür | Vakalar ve ders notları | |
7) | Ağlar | Vakalar ve ders notları | |
8) | Kaynak temelli teori | Vakalar ve ders notları | |
9) | Açık Sistem Perspektifi | Vakalar ve ders notları | |
10) | Kurumsal Teori | Vakalar ve ders notları | |
11) | Teknoloji ve Örgütsel Sistemler | Vakalar ve ders notları | |
12) | Inovasyon ve örgütsel sistemler | Vakalar ve ders notları | |
13) | Örgütsel sistemlerde güncel konular | Vakalar ve ders notları | |
14) | Genel Tekrar | Vakalar ve ders notları |
Ders Notları: | Richard D. Daft (2013), Organization Theory and Design (11th ed.), Mason, OH: South-Western, Cengage Learning. |
Diğer Kaynaklar: | Haftalık olarak vakalar dağıtılacaktır- Cases will be distributed weekly |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 5 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 15 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 2 | % 40 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 8 | 96 |
Sunum / Seminer | 2 | 3 | 6 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 24 | 24 |
Rapor Teslimi | 2 | 50 | 100 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü | 292 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | |
2) | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | |
3) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
4) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | |
5) | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | |
6) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
7) | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
8) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | |
9) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | |
10) | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | |
11) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |
12) | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | |
13) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | |
14) | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme |