ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISM6003 | Sistem Modelleme ve Analizi | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. GÜL TEKİN TEMUR ASLAN |
Dersin Amacı: | Ders, deterministik ve stokastik karmaşık ve dinamik sistemler için modern bir modelleme paradigmalarını kapsar. Ayrık Simülasyon, Kuyruk Sistemleri ve Ajan Temelli Benzetim modelleri incelenecektir. Dersin odağı üretim, lojistik, güvenlik ve hizmet, askeri ve sosyal olarak farklı alanlarda farklı gelişmiş modeller kullanarak sistem analizi olacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, 1) Bir sistemin ihtiyaçlarını anlayabilecek 2) Endüstriyel problemleri simüle etmek için modern yazılım paketlerini kullanabilecek 3) Sistem düşünce ve modelleme tekniklerini kullanarak karmaşık mühendislik sistemlerini tanımlayabilecek, araştırabilecek ve analiz edebilecek 4) Bir mühendislik sisteminin modellerini, mühendislik odaklı karar vermeyi kolaylaştırmaya uygunluğunu göz önüne alarak değerlendirebilecek 5) Bir mühendislik sistemi modelinin simülasyon sonuçlarını yorumlayabilecektir. |
Uygulamada Simülasyonun Önemi Simülasyonda Olasılık ve İstatistik Ayrık Simülasyon Kuyruk Sistemleri Ajan Temelli Benzetim Sistem Dinamikleri Modellemesi Crystal Ball'a ve VENSIM'e Giriş Tasarım Gereksinimleri Yapı Sistemleri Benzetim Modelleri Düşünen Sistemler İçin Modelleme ve Simülasyon |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Uygulamada Simülasyonun Önemi | ||
2) | Simülasyonda Olasılık ve İstatistik 1 | ||
3) | Simülasyonda Olasılık ve İstatistik 2 | ||
4) | Ayrık Simülasyon | ||
5) | Kuyruk Sistemleri | ||
6) | Agent-based Simulation 1 | ||
7) | Ajan Temelli Benzetim 2 | ||
8) | Ara Sınav | ||
9) | System Dynamics 1 | ||
10) | System Dynamics 2 | ||
11) | Introduction to Crystal Ball and VENSIM | ||
12) | Benzetim Modelleri Uygulaması | ||
13) | Benzetim Modelleri Uygulaması 2 | ||
14) | Düşünen Sistemler İçin Modelleme ve Simülasyon |
Ders Notları: | Sokolowski and Banks (editors), 2009, Principles of Modeling and Simulation, Wiley. Cloud and Rainey (1998). Applied Modeling and Simulation. McGraw-Hill. Law and Kelton (1999). Simulation Modeling and Analysis. McGraw-Hill. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 1 | % 30 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 3 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 | 25 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 209 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |