ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ADV3617 | Müzikal İletişim | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER |
Dersin Amacı: | Bu dersi tamamlayan öğrenciler genel müzik teorisini öğrenmenin yanısıra reklam, sinema ve oyun endüstrisi gibi farklı endüstrilerden gelen 'briefing' doğrultusunda hareket ederek yaratıcı ve özgün müziklerin nasıl üretildiğini görecek. Öğrenciler, aynı zamanda müzik teknolojileriyle ilgili bilgi sahibi olacak ve başlangıç düzeyinde miks yapmayı öğrenecek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Müzik üretimi için "brief" denilen dökümanı etkin bir şekilde yazabilir ve yorumlayabilir. 2) Nota okuma ve müzik üretebilme becerileri edinebilir. 3) Müzik teknolojilerine dair kapsamlı bilgi edinebilir ve bu bilgiyi uygulamaya dönüştürebilir. 4) Sinema ve reklam müziği arasındaki farklılıkları ve ortak noktaları saptayabilir. 5) Müzik üretimi için gereken zamanı etkin yönetebilme becerisine sahip olabilir. 6) Yaratıcı düşünme becerisini geliştirebilir. 7) Analitik müzik dinleme yeteneği elde edebilir. 8) Görüntüyle uyumlu müzik üretme becerisi edinebilir. 9) Türk ve batı müziği enstrümanlarına dair bilgi edinebilir. 10) Tüketici tercihlerini anlamak için doğru sosyal medya kullanma becerisi edinebilir. 11) Müziğe olan duygusal bağlılığı artırmak için gerekli miks bilgisine dair başlangıç düzeyinde bilgi sahibi olabilir. |
müzik teorisi, nota bilgisi, Dijital müzik teknolojisi, DAW, VST, Plug-in bilgisi, Sampling ve Kayıt Teknolojileri, Miks bilgisi, müziği markalaştırma, müzikte yaratıcılık, özgün müzik üretimi, sinema müziği,reklam müziği, oyun müziği, brief, bilgisayar teknolojisi, hikayeye göre müzik kompozisyonu |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Müziğin sosyal hayatta ve iş dünyasındaki yeri | ||
2) | Teknoloji ve müzik | ||
3) | Müzik Teorisi 1 | ||
4) | Digital Audio Workstation | ||
5) | Brief' doğrultusunda Reklam, Sinema ve Oyun müziği üretimi. | ||
6) | Müzik Teorisi 2 | ||
7) | Dijital Enstrüman ve Sinyal İşleme Yazılımları | ||
8) | Hikayeye göre müzik kompozisyonu | ||
9) | Tüketici tercihlerini doğru anlamak için sosyal medya kullanımı | ||
10) | Müzik teorisi 3 | ||
11) | Sampling ve Kayıt teknolojileri | ||
12) | Yaratıcılık, Özgünlük ve Müziği Markalaştırma | ||
13) | Miks Teknikleri 1 | ||
14) | Miks Teknikleri 2 |
Ders Notları: | "1.Richard Davis, Complete Guide to Film Scoring. The Art and Business of Writing Music for Movies and TV. " |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 70 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 26 | 26 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |