|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş ve ders izlencesinin aktarımı |
|
2) |
Seminer konuğu: Poyraz Özer
"Architecture and Level Design in Video Games" |
|
3) |
Çalıştay Konuğu: Volkan Hacıtahiroğulları
"Game Design & Documentation" |
|
4) |
Seminer Konuğu: Yağmur Cenberli
"Net Neutrality" |
|
5) |
Seminer Konuğu: Öykü Türeli
"Research Methods in Communication" |
|
6) |
Seminer Konuğu: Nilüfer Geysi
"Climate Change Communication" |
|
7) |
Seminer Konuğu: Ebru Güney
"Cli-fi" |
|
8) |
Seminer Konuğu: Cemre Okumuş
"Feminist Historiography & Documentary" |
|
9) |
Çalıştay Konuğu: Nisa Gülfidan
"Poster Design & Print" |
|
10) |
Seminer Konuğu: Murat Can Oğuz
"Mapping & Digital Experiences" |
|
11) |
Seminer Konuğu: Eren Demirkıran
"Green Advertising" |
|
12) |
Çalıştay Konuğu: Laçin Yalçınkaya
"Blogosphere & WordPress" |
|
13) |
Seminer Konuğu: Burak Özdemir
"Nation Branding" |
|
14) |
Seminer Konuğu: Görkem Bir
"Advertising & Globalization" |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. |
|
2) |
Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. |
|
3) |
Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. |
|
4) |
Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak. |
|
5) |
Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. |
|
6) |
İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. |
|
7) |
Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. |
|
8) |
Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. |
|
9) |
Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. |
|
10) |
Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. |
|
11) |
Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. |
|
12) |
Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. |
|
13) |
Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. |
|
14) |
Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. |
|