ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CGB3077 | Erkan Müdahale | Güz | 2 | 0 | 2 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. GÜLNİHAL ESRA KORKUT |
Dersin Amacı: | Erken mudahale hizmetleri ve isleyisi konusunda bilgi kazandirmak |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Erken müdahale hizmetleri, amaclari, uygulamalari ile ilgili konularda bilgi sahibi olmak erken mudahale detaylari hakkinda aciklama yapip anlayabilmek erken mudahale servis plani ve asamalarini uygulayabilme becerilerine sahip olmak |
Erken müdahale tanımı Erken mudahale hizmetleri Erken müdahale amaclari Bireysellestirilmis aile hizmet plani Erken müdahale konulari Erken müdahale basamaklari Erken müdahale hizmet secenekleri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Ders içeriğinin ve dönem içi ödevlerin tanıtımı | ||
2) | Erken müdahale tanimi, amaclari | ||
3) | Erken mudahale hizmetleri ve hizmet seçenekleri | ||
4) | Erken mudahale basamaklari | ||
5) | Erken müdahalede tanılama ve Erken çocuklukta mudahale projeleri | ||
6) | Erken müdahalede aile merkezli uygulamalar | ||
7) | Bireysellestirilmis aile hizmet plani | ||
8) | Erken mudahalede dunyadaki gelişmeler ödev sunumu | ||
9) | Ara sınav | ||
10) | Gelişimsel uygunluk programları | ||
11) | Etkinlik temelli yaklaşım | ||
12) | Erken müdahalede dogal cevre | ||
13) | Erken müdahalede dahil olma ve Erken müdahalede geçiş | ||
14) | Erken müdahalede ekip calismasi ve Erken müdahalede çocuk gelişimcinin rolü |
Ders Notları: | Haftalık olarak verilecektir. Will be given weekly. |
Diğer Kaynaklar: | Allen, S. F. (2007). Parents? Perceptions of Intervention Practices in Home Visiting Programs. Infant and Young Children, 20(3), 266-281. Bahr, M. W., Walker, K., Hampton, E. M., Buddle, B. S., Freeman, T., Ruschman, N., et al. (2006). Creative Problem Solving for General Education Intervention Teams. Remedial and Special Education, 27(1), 27-41. Chai, A. Y., Zhang, C., & Bisberg, M. (2006). Rethinking Natural Environment Practice: Implications from Examining Various Interpretations and Approaches. Early Childhood Education Journal, 34( 3), December, 203-208. Basılmamış Ders Notları |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 10 | 120 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |