MÜZİK (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
KYR5211 | Nöroloji | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. GÖKAY GÖRMELİ |
Dersin Amacı: | Bu ders, nörolojik hastalıkların tanı ve tedavi yöntemlerini öğreterek, öğrencilerin merkezi ve periferik sinir sistemine ait bozuklukları anlamalarını ve klinik değerlendirmelerini sağlamayı amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, nörolojik hastalıkların temel özelliklerini tanımlayabilecek, nörolojik muayene tekniklerini uygulayabilecek ve klinik bulguları yorumlayarak tedavi yaklaşımlarını belirleyebilecektir. |
Bu ders, nörolojik muayene, epilepsi, medulla spinalis hastalıkları, polinöropatiler, ekstrapiramidal sistem hastalıkları, demiyelinizan hastalıklar, serebellar sistem hastalıkları, serebrovasküler hastalıklar, nöromüsküler kavşak hastalıkları, kas hastalıkları konularını kapsar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Derse Giriş ve Nörolojik Muayene | ||
2) | Motor sistem hastalıkları ve ALS | ||
3) | Periferik Sinir Hastalıkları | ||
4) | Epilepsi | ||
5) | Ekstrapiramidal sistem hastalıkları | ||
6) | Ekstrapiramidal sistem hastalıkları | ||
7) | Demiyelinizan hastalıklar | ||
8) | Olgu (ön hazırlık) | ||
9) | Genel tekrar | ||
10) | Serebrovasküler hastalıklar | ||
11) | Medulla spinalis hastalıkları | ||
12) | Nöromüsküler bileşke hastalıkları | ||
13) | Kas hastalıkları | ||
14) | Serebellar sistem hastalıkları- Ataksiler |
Ders Notları: | Ders notları haftalık olarak paylaşılacaktır. |
Diğer Kaynaklar: | Schafer, R. C., and Zolli., with contributions by Gary C. Johnson and Frank. Basic Principles of Chiropractic: The Neuroscience Foundations of Clinical Practice. The American Chiropractic Association, Arlington, Virginia, 1990. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 5 | 20 | 100 |
Ödevler | 4 | 16 | 64 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 206 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Müzik alanında nazari ve uygulamalı yetkinliğin artması. | |
2) | Müzikoloji çalışmalarını değerlendirebilme ve üretebilme yetisinin kazanılması. | |
3) | Müzik teorisi, armoni ve form bilgisi konularında yetkinlik kazarak, bu bilginin analiz ve üretim alanında kullanılabilmesinin sağlanması. | |
4) | Müzik alanına içkin olan disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. Alt-disiplinleri bir arada değerlendirebilme. | |
5) | Müzik alanında hakim olan evrensel ölçütleri takip edebilme becerisi kazanma ve uluslararası platformlarda yer alabilecek donanıma sahip olma. | |
6) | İcra bilgilerinin yanında akademik araştırma ve ürün ortaya koyma yöntemleri konusunda bilgiler edinebilme. Proje, makale, bildiri gibi farklı ürünlerde eserler verme. |