MÜZİK (TÜRKÇE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
KYR5211 Nöroloji Bahar 3 0 3 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. GÖKAY GÖRMELİ
Dersin Amacı: Bu ders, nörolojik hastalıkların tanı ve tedavi yöntemlerini öğreterek, öğrencilerin merkezi ve periferik sinir sistemine ait bozuklukları anlamalarını ve klinik değerlendirmelerini sağlamayı amaçlamaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, nörolojik hastalıkların temel özelliklerini tanımlayabilecek, nörolojik muayene tekniklerini uygulayabilecek ve klinik bulguları yorumlayarak tedavi yaklaşımlarını belirleyebilecektir.

Dersin İçeriği

Bu ders, nörolojik muayene, epilepsi, medulla spinalis hastalıkları, polinöropatiler, ekstrapiramidal sistem hastalıkları, demiyelinizan hastalıklar, serebellar sistem hastalıkları, serebrovasküler hastalıklar, nöromüsküler kavşak hastalıkları, kas hastalıkları konularını kapsar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş ve Nörolojik Muayene
2) Motor sistem hastalıkları ve ALS
3) Periferik Sinir Hastalıkları
4) Epilepsi
5) Ekstrapiramidal sistem hastalıkları
6) Ekstrapiramidal sistem hastalıkları
7) Demiyelinizan hastalıklar
8) Olgu (ön hazırlık)
9) Genel tekrar
10) Serebrovasküler hastalıklar
11) Medulla spinalis hastalıkları
12) Nöromüsküler bileşke hastalıkları
13) Kas hastalıkları
14) Serebellar sistem hastalıkları- Ataksiler

Kaynaklar

Ders Notları: Ders notları haftalık olarak paylaşılacaktır.
Diğer Kaynaklar: Schafer, R. C., and Zolli., with contributions by Gary C. Johnson and Frank. Basic Principles of Chiropractic: The Neuroscience Foundations of Clinical Practice. The American Chiropractic Association, Arlington, Virginia, 1990.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Ara Juri % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 5 20 100
Ödevler 4 16 64
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 0 0 0
Toplam İş Yükü 206

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Müzik alanında nazari ve uygulamalı yetkinliğin artması.
2) Müzikoloji çalışmalarını değerlendirebilme ve üretebilme yetisinin kazanılması.
3) Müzik teorisi, armoni ve form bilgisi konularında yetkinlik kazarak, bu bilginin analiz ve üretim alanında kullanılabilmesinin sağlanması.
4) Müzik alanına içkin olan disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. Alt-disiplinleri bir arada değerlendirebilme.
5) Müzik alanında hakim olan evrensel ölçütleri takip edebilme becerisi kazanma ve uluslararası platformlarda yer alabilecek donanıma sahip olma.
6) İcra bilgilerinin yanında akademik araştırma ve ürün ortaya koyma yöntemleri konusunda bilgiler edinebilme. Proje, makale, bildiri gibi farklı ürünlerde eserler verme.