ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NUR6036 Hemşirelik Hizmetlerinde Örgütsel Davranış Güz 3 0 3 12
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. FATMA ETİ ASLAN
Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilere yönetim bilim ve sanatı hakkında bilgi, beceri ve anlayış kazandırmayı amaçlamaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1 Yönetim ve hemşirelik hizmetleri yönetimi ile ilgili kavramları tanımlayabilme.
2 Yönetim bilimine yaklaşımları analiz edebilme,
3 Türkiye’deki sağlık hizmetlerinin organizasyonunu kavrayabilme,
4 Sağlığı koruma, sürdürme, geliştirme doğrultusunda yönetim sürecinin önemini kavrama, benimseme
5 Hemşirelik sisteminin, sağlık sistemi ve Türk toplumu içindeki yerini kavrayabilme,
6 Yönetici hemşirenin kurumdaki rollerini tanımlayabilme,
7 Sağlık yönetimi ile ilgili yasal düzenlemeleri kavrayabilme

Dersin İçeriği


Hemşirelik hizmetlerinin yönetimine ve örgütsel davranışına ilişkin kapsamlı teorik bilgi ve uygulama becerisi kazandırmaya ve yönetim ilkelerini öğretmeye yönelik bir derstir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtılması
2) İş Analizleri ve Görev Tanımları
3) Örgütleme Süreci
4) Örgütlerde Çalışma Grupları, komiteler
5) Katılımcı Yönetim
6) Liderlik
7) Motivasyon
8) Personel Geliştirme
9) Çatışma Yönetimi
10) Kontrol Etme / Değerlendirme
11) Kalite Yönetimi
12) Zaman Yönetimi
13) Yasalarda hemşirelik
14) Dersin değerlendirilmesi.

Kaynaklar

Ders Notları: Her hafta verilecek.
Diğer Kaynaklar: 1.Swansburg, R.C. (1996) “ Management And Leadership for Nurse Manager” , Jones and Bartlett Publishers, Second Edition, London. 2. Marriner, A. (1984) “Guide to Nursing Management”, the C.V. Mosby Company, Second Edition, St. Lois, Toronto . 3. Sullivan, E.J., Becker, P.J. (1985) “ Effective Management in Nursing”, Addison- Wasley Publishing Company Health Science Division, California . 4. Aban ve ark. (1996) “Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi El Kitabı”, Editör: Gülten Uyer, Vehbi Koç Vakfı Yayınları No :15, Birlik Ofset, İstanbul 5. Uyer, G. (1993) “Hemşirelik ve Yönetim”, Hürbilek Matbaacılık, Ankara. 6. …............ (1994 - ) Journal of Nursing Administration 7. Kavuncubaşı, Ş. (2000) “ Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi” , Siyasal Kitabevi, Ankara. 8.Budak, G. (2003). Liderlik ve Liderlik Kuramlarına Bütünleşik Bir Yaklaşım. Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınları, No: 03.050.322, İzmir. 9.Budak, G., Budak, G. (2004). İşletme Yönetimi. Barış Yayınları, 5. Bası, İzmir. 10.Budak, G. (2008). Yetkinliğe Dayalı İnsan Kaynakları Yönetimi. Fakülteler Kitabevi, Barış Yayınları, İzmir. 11.Elma, C., Demir, K. (2000). Yönetimde Çağdaş Yaklaşımlar, Anı Yayıncılık, Ankara. 12.Eren, E. (2004). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Genişletilmiş 6. Baskı, İstanbul, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş. 13.Koçel, T. (2007). İşletme Yöneticiliği, 11. Baskı, Arıkan Yayıncılık, İstanbul. 14.Sullivan, E. Ve diğ. (2001). Effective Leadership and Management in Nursing, Prentice- Hall Inc., New Jersey.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 0 % 0
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 0 % 0
Sunum 0 % 0
Projeler 0 % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 9 126
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 6 72
Sunum / Seminer 5 5 25
Proje 0 0 0
Ödevler 5 5 25
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 250

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı