ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NUR6035 Projeler ve Makale Yazımı Güz 3 0 3 12
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. FATMA ETİ ASLAN
Dersin Amacı: Eleştirel makale okuma, bilimsel makale yazım kuralları, hakemlik, SCI, dijital ortam, Ulusal ve Uluslararası projelerin hazırlanması, Avrupa Çerçeve Programları proje adaptasyonu ve dikkat edilecek noktaların öğretilmesi.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1 Makale ve proje yazımı hakkında bilgiye sahip olma
2 Anadilde yazılı ve sözlü anlatım yapabilme
3 Uluslararası kabul gören yayın hazırlayabilme

Dersin İçeriği

1 Eleştirel Makale Okuma, Bilimsel Makale Yazım Kuralları
2 Hakemlik, SCI, Dijital Ortam, Ulusal Ve Uluslararası Projelerin Hazırlanması, Avrupa Çerçeve Programları Proje Adaptasyonu Ve Dikkat Edilecek Noktaların Öğretilmesi, final sınavı

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı
2) Proje nedir?
3) Proje türleri
4) Proje aşamaları
5) Makale ve türleri
6) Eleştirel makale okuma
7) Eleştirel makale okuma
8) Makale yazım kuralları
9) Makale yazım kuralları
10) Makale yazım kuralları
11) Makale yazma çalışması
12) Makale yazma çalışması
13) Makale yazma çalışması
14) Dersin değerlendirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları: Her hafta verilecek.
Diğer Kaynaklar: - Barley, S., Academic Writing: A Handbook for İnternational students, Routledge, 3.ed., 2011 - Fancher, R., Ruhbilimin Öncüleri, İstanbul: İdea yayınları, 1990, çev. Aziz Yardımlı - Soles, D., The essentials of academic writing, Wadsworth Cengage Learning, 2.ed., 2009 - Turabian, L. K., A manual for writers of research papers, theses and dissertations, University of Chicago Press Staff, 7.ed, 2007. - Platon (Eflatun), Şölen-Dostluk, İş Bankası Kültür Yayınları, 9. Basım, 2012, çev. Azra Erhat & Sabahattin Eyüboğlu

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 0 % 0
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 0 % 0
Sunum 0 % 0
Projeler 0 % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Sunum / Seminer 6 8 48
Proje 4 10 40
Ödevler 5 4 20
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 8 5 40
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 250

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı