ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NUR6034 Çocuklarda Psiko-Sosyal Sorunlar Güz 3 0 3 12
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. FATMA ETİ ASLAN
Dersin Amacı: Çocukluk dönemlerine özgü gelişebilecek psikososyal sorunlar, nedenleri ve sorunlara yönelik hemşirelik yaklaşımlarının irdelenmesi

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Çocukluk çağına özgü psikososyal sağlık
2. Çocukluk çağına özgü psikososyal sağlık sorunları ve nedenleri
3. Uygun hemşirelik girişimlerinin bilinmesi ve uygulanması

Dersin İçeriği

Çocukluk çağı psikososyal sağlık, sorunları ve uygun hemşirelik yaklaşımları

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Çocukluk çağı dönemleri ve psikososyal durumları
3) Çocukluk çağı dönemleri ve psikososyal durumları
4) Çocukluk çağı psikososyal sorunlar-1
5) Çocukluk çağı psikososyal sorunlar-2
6) Çocukluk çağı psikososyal sorunlar-3
7) Çocukluk çağı psikososyal sorunlar-4
8) Çocukluk çağı psikososyal sorunlar-5
9) Çocukluk çağı psikososyal sorunlar-6
10) Çocukluk çağı psikososyal sorunlar-7
11) Çocukluk çağı psikososyal sorunları ve hemşirelik girişimleri
12) Çocukluk çağı psikososyal sorunları ve hemşirelik girişimleri
13) Çocukluk çağı psikososyal sorunları ve hemşirelik girişimleri
14) Dersin değerlendirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları: Her hafta verilecek.
Diğer Kaynaklar: 1. Bauman, Zygmunt. (2010) “Sosyolojik Düşünmek”, Çeviren: Abdullah Yılmaz, Ayrıntı Yayınları, İstanbul 2. UNICEF, (2012) “Türkiye’de Çocuk ve Genç Nüfusun Durumunun Analizi 2012”, http://panel. unicef.org.tr/vera/app/var/files/s/i/sitan-tur-final-2012.pdf), (Erişim tarihi: 29.08.2013). 3. CANATAN, Kadir- YILDIRIM, Ergün, Aile Sosyolojisi, Açılım Kitap, İstanbul, 2011. 4. KUZUCU, Yaşar, Küçükler İçin Büyüklere- Çocuk Ve Eren Ruh Sağlığı, Nobel Yayınları,Ankara,2008. 5. TEZCAN, Mahmut, Çocuk Sosyolojisi, Kök Yayıncılık, Ankara,2005. 6. YAVUZER, Haluk, Ana-Baba ve Çocuk, Remzi Kitabevi, İstanbul,2005

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 0 % 0
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 0 % 0
Sunum 0 % 0
Projeler 0 % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 8 112
Sunum / Seminer 6 7 42
Proje 0 0 0
Ödevler 8 5 40
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 240

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı